فونیکسریمکسبهتام

خداحافظی همسر ۹۷ ساله ملکه بریتانیا با رانندگی

عصر خودرو- شاهزاده فیلیپ همسر ملکه بریتانیا (دوک ادینبورگ) گواهینامه رانندگی خود را به پلیس این کشور پس داد. او این تصمیم را پس از تصادف ماه قبل در "کاخ ساندرینگهام" اتخاذ کرد.

خداحافظی همسر ۹۷ ساله ملکه بریتانیا با رانندگی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصرایران، کاخ باکینگهام اعلام کرده که شاهزاده فیلیپ 97 ساله داوطلبانه و با "ملاحظاتی دقیق" از رانندگی خدافظی کرده است.این تصمیم، درست یک ماه پس از تصادف همسر ملکه در نزدیکی تقاطع "کوئین نورفولک" اتخاذ شده که در آن رنج‌روور  او واژگون شد.

    در این تصادف مچ دست یکی از سرنشینان خودروی "کیا کارن"  -که با خودروی شاهزاده فیلیپ دوک تصادف کرد - شکسته و سرنشین دیگر و کودک 9 ماهه آنها بدون آسیب باقی ماند.

    پلیس پس از بررسی سه هفته‌ای تصادف و مصاحبه با شاهدان تصمیم به پیگیری پرونده در سطح قانونی گرفته و به همین دلیل در روز گذشته پرونده همسر ملکه را به دادگاه ویژه فرستاد.

    شاهزاده فیلیپ (همسر ملکه) در سال 2017 خود را از فعالیت های رسمی بازنشسته کرد و به ندرت همراه همسرش در رویدادهای رسمی ظاهر می‌شود.

    هیچ سقف قانونی برای سن رانندگی در انگلیس وجود ندارند اما افراد بالای 70 سال هر سه سال یک بار مجبور به تمدید گواهینامه رانندگی خود هستند. شاهزاده فیلیپ اذعان کرده که در جریان تصادف ماه گذشته او مقصر بوده است.

    همزمان پس از آن که عکسی از رانندگی دوباره پرنس فیلیپ آن هم تنها دو روز پس از آن سانحه منتشر شد؛ انتقادهای فراوانی متوجه او شد و بالاخره او تصمیم گرفت که از این پس راننده شخصی داشته باشد.

    خانواده سلطنتی آزادی‌های زیادی برای عبور و مرور و تخطی از قوانین ندارند. با این وجود استثنائاتی نیز برایشان در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال اجباری برای ملکه در خصوص به همراه داشتن همیشگی گواهینامه رانندگی دیده نمی‌شود و وی نیازی به گذراندن امتحان رانندگی ندارد. در غیر این صورت تمامی اعضای خانواده سلطنتی مانند دیگر شهروندان -با دقت فراوان- ملزم به رعایت تمامی قوانین راهنمایی و رانندگی هستند.
    تمامی اعضای خانواده سلطنتی مانند شهروندان در صورت نداشتن کمربندایمنی در ردیف اول از بستن آن معاف هستند. این معافیت در صورت استفاده از خودروهای قدیمی و کلاسیک اتفاق می‌افتد که اعضای خانواده سلطنتی گزینه‌های متعددی از آن را دارند. به همین دلیل ملکه بارها بدون بستن کمربند ایمنی با خودروهای کلاسیکش در حیطه مالکیت شخصی خود دیده شده است.
    از طرفی قانون دیگری برای معاف شدن اعضای سلطنتی از بستن کمربند وجود دارد. حضور در مراسم رسمی که باعث حرکت اعضای خانواده سلطنتی از میان جمعیت شده یا شرکت در سفرهای کاری که افسران پلیس با کاروان خودرویی در اطراف آنها صف می‌کشند، معافیت‌های دیگری را برای بستن کمربند برای آنها ایجاد می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو