فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

سالیانه ۶۰۰ میلیون تن بار در جاده‌های کشور جابه‌جا می‌شود

نصب بیش از ۱۰ میلیون علایم رانندگی در ۴۰ سال گذشته

عصر خودرو- حسن‌نیا گفت: سالیانه ۶۰۰ میلیون تن بار توسط ۳۴۰ هزار ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در کشور جابه‌جا می‌شود.

سالیانه ۶۰۰ میلیون تن بار در جاده‌های کشور جابه‌جا می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 650 واحد راهدار‌خانه در چهل سال گذشته توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به بهره‌برداری رسیده است، گفت: 10 کارخانه بزرگ رنگرزی علایم جاده‌ای در چهل سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است این درحالی است که پیش از انقلاب تمامی رنگ‌های مخصوص جاده از خارج از کشور وارد می‌شد.
    وی اظهار کرد: بیش از 10 میلیون علایم راهنمایی و رانندگی در جاده‌های کشور نصب شده که نقش موثری در بهبود وضع کمی و کیفی جاده‌های کشور دارد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 27 پایانه مرزی در کشور طی چهل سال گذشته تأسیس شده است، گفت: تمام این پایانه‌های مرزی با ساختار جدید تأسیس شده که نقش موثری در افزایش روابط بین‌الملل با کشور همسایه ایجاد کرده است.بیشتر بخوانید: حمل ونقل 90 درصدی بار و مسافر از طریق جاده/ ایران در بخش ترانزیت جزو 5 کشور اول منطقه و اروپاست
    حسن نیا با اشاره به ترانزیت 10 میلیون تن کالا از تمام پایانه‌های مرزی در چهل سال گذشته خبر داد و گفت: افزایش واردات و صادرات کالا از تمام پایانه‌های مرزی در این چهل سال نشان دهنده توسعه و پیشرفت اقدامات حمل و نقل در این حوزه است.

    وی با بیان اینکه 600 میلون تن بار سالیانه توسط ناوگان جاده‌ای جابه‌جا می‌شود، گفت: هم اکنون 340 هزار ناوگان حمل و نقل از جمله کامیون در جاده‌های کشور تردد می‌کند که این میزان ناوگان یک سرمایه ملی بزرگ در کشور محسوب می‌شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: 80 هزار وسیله نقلیه مسافری در تمام جاده‌های کشور سالیانه مسافران را جابه‌جا می‌کند که نشان دهنده سرمایه گذاری بسیار مهم در این حوزه است.

    حسن نیا اظهار کرد: ایجاد سالن‌های اعلام بار و مسافر در شهر‌های بزرگ و کوچک و فراهم کردن دسترسی سهل و آسان جابه‌جایی کالا و مسافر در چهل سال گذشته از دیگر دستاورد‌های این حوزه به شمار می‌رود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای رسیدن به این هدف هنوز اقدامات بسیار بزرگ دیگری باید انجام شود، افزود: عرضه خدمات ویژه با توجه به گستردگی کشور و پراکندگی اسکان جمعیت کمی دشوار است، اما امیدواریم با حمایت‌های ویژه بتوانیم به هدف نهایی خود در این بخش برسیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو