فونیکسریمکسبهتام

افزایش لحظه به لحظه قیمت در بازار خودرو

پراید از ۴۵ میلیون تومان عبور کرد

عصر خودرو- امروز در اتفاقی عجیب قیمت خودرو ساعت به ساعت افزایش یافت به طوری که پراید امروز افزایش قیمتی در حدود دو میلیون تومان را تجربه کرد.

افزایش لحظه به لحظه قیمت در بازار خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، در حالی که از صبح امروز قیمت خودرو روندی افزایشی را تجربه کرد اما در میانه روز برخی خودروها افزایش قیمتی برابر با 3 تا 10 میلیون تومان را شاهد بودند. همین امر سبب شد بازار خودرو به دلیل تغییرات شدید قیمتی با توقف معاملات روبرو شود.

     افزایش قیمت خودرو در بازار در حالی رخ داد که پیش بینی خودروسازان، کاهش قیمت یا به عبارت دیگر تعدیل قیمت‌ها در بازار با اجرای مصوبه عرضه خودرو به قیمت 5 درصد کمتر از حاشیه بازار بود.

     برخی فعالان بازار عرضه قطره چکانی خودرو از سوی خودروسازان یا حتی توقف عرضه در برخی خودروها را عامل اصلی افزایش قیمت‌ها در بازار می‌دانند. این در حالی است که پیش تر اخباری مبنی بر حل مشکلات خودروسازان و همچنین فراهم شدن شرایط تولید خودرو در کشور به گوش رسید. خودروسازان در ماه‌های اخیر پس از آنکه خواستار افزایش قیمت خودروها شدند، تاکید داشتند نبود قطعه مانع از عرضه خودروها در بازار شده و از سوی دیگر فاصله شدید قیمتی عاملی برای ورود دلالان و سرمایه های سرگردان به بازار خودروست.

     در پس افزایش قیمت ارز بازارهای ایران، از جمله بازار خودرو از روند طبیعی خود خارج شده و مشکلات متعددی را تجربه کردند. بازار خودرو، مسکن، ارز، سکه و طلا با تلاطمات شدیدی در این حوزه مواجه شدند.

     بر اساس این گزارش در معاملات امروز، در حالی که فروشندگان خودرو در ابتدای روز قیمت پراید151 اس ال در نمایندگی 34 میلیون و 200 هزار تومان و در بازار 38 میلیون و 800 هزار تومان اعلام کردند اما در میانه روز این قیمت به 40 میلیون تومان رسید. در عین حال قیمت پراید 131 ای ایکس در نمایندگی 33 میلیون و 725 هزار تومان و در بازار 41 میلیون و 200 هزار تومان در ابتدای روز اعلام شد اما در میانه روز قیمت این خودرو 42 میلیون و 500 هزار تومان شد.

     پراید111 نیز با رسیدن به قیمت 45 میلیون تومان، رکوردی تازه را به جا گذاشت.  افزایش قیمت‌ها تنها منحصر به خودروی پرتقاضای پراید نبود، قیمت دیگر خودروها نیز وضعیتی مشابه داشت.

    قیمت برخی خودروهای وارداتی تنها در 10 روز اخیر حتی افزایشی 40 تا 50 میلیون تومان را به خود دیده اند. به عنوان مثال قیمت سوناتا هیبرید تیپ 3 مدل 2018 به 520 میلیون تومان رسید. قیمت سراتو فول نیز از 365 میلیون تومان به 390 میلیون تومان رسیده است. قیمت آزرا از 670 میلیون تومان به حدود 720 میلیون تومان رسیده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو