فونیکسریمکسبهتام

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس بیان کرد:

خودروسازان به جای تحویل خودروهای پیش فروش شده آنها را در بازار آزاد می‎‌فروشند

عصر خودرو- رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با بیان اینکه مسوولین تخصصی وزارت صمت عامل اصلی گرانی خودرو هستند اظهار کرد: خودروسازان در حالی که ۴۰۰ هزار خودرو متعهد هستند که به مردم تحویل دهند خودروهایی که تولید می‌کنند را از طریق نمایندگی‌هایشان در بازار آزاد می‌فروشند.

خودروسازان به جای تحویل خودروهای پیش فروش شده آنها را در بازار آزاد می‎‌فروشند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از شفقنا، امیر خجسته در رابطه با ریشه مشکلات خودرو در کشور گفت: ریشه مشکلات خودرو به خود مسوولین تخصصی وزارت صنعت باز می گردد. مسوولین تخصصی وزارت صنعت ومعدن این بلا را بر سر خودرو آوردند. به عنوان نمونه وزیر صمت می گوید قیمت خودرو باید 5 درصد زیر قیمت بازار آزاد باشد در حالی که بازار آزاد را دلالان مدیریت می کنند لذا این حرف وزیر اساسا درست نیست.

    پراید 50 میلیون تومانی حق مردم نیست

    او ضمن انتقاد از عملکرد بسیاری از وزارتخانه‌ها اظهار کرد: امروز قیمت پراید 50میلیون تومان شده است آیا این حق مردم است؟ هر روز قیمت خودرو بالا می رود و در طول همین 3 روز قیمت خودورها 10 میلیون تومان افزایش داشته است اما هیچ نظارتی صورت نمی‌گیرد. به نظر من درِ بسیاری از وزارتخانه ها را باید بست؛ چون هیچ خاصیتی برای مردم ندارند و این دلال ها هستند که توانستند خیلی خوب بازار را مدیریت کنند.

    خودروسازان به جای اینکه خودروهای مردم را تحویل دهند آنها را در بازار آزاد می‌فروشند

    رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه بسیاری از خودروها در بازار آزاد به فروش می‌رسد تصریح کرد: درحال حاضر خودرویی که توسط خودروسازان تولید می شود در بازار آزاد فروخته می شود؛ این کار در حالی از سوی خودروسازان انجام می‌شود که 400 هزار خودروی متعهد هستند که تحویل دهند. ابتدا که به دنبال افزایش قیمت خودروهای پیش فروش شده بودند اما با فشارهای مجلس قرار شد خودروها را به همان قیمت قبل تحویل دهند اما این کار را نمی کنند چون خودورها را از طریق نمایندنگی‌هایشان در بازار آزاد می‌فروشند.

    احتمال استیضاح وزارت صمت وجود دارد

    خجسته با اشاره به احتمال استیضاح وزیر صمت گفت: وزارت صنعت و معدن باید در این زمینه ورود کند و مجلس هم نظارت بیشتری داشته باشد و برخورد جدی با وزرات صنعت انجام دهد. به نظر من استیضاح وزارت صنعت یکی از راه ها است؛ چراکه وزیر صمت اقدامات درستی انجام نمی‌دهد و خیلی عادی می گوید که دلال ها بازار را مدیریت می کنند! بنابراین زمزمه استیضاح آقای رحمانی وجود دارد  و خود من هم یکی از نماینده هایی هستم که پیگیر استیضاح است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو