فونیکسریمکسبهتام

دوشنبه هفته آینده صورت می گیرد؛

واگذاری بلوک ۱.۰۹۶ درصدی سایپا از سوی شرکت تابعه «ورنا»

عصر خودرو- شرکت توسعه سرمایه رادین از مجموعه شرکت‌های تابعه سرمایه گذاری رنا است و نرخ تمام شده هر سهم سایپا برای این شرکت در سبد دارایی‌های بورسی مبلغ ۱۰۷۴ ریال است.

واگذاری بلوک ۱.۰۹۶ درصدی سایپا از سوی شرکت تابعه «ورنا»
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، روز دو شنبه ششم اسفند ماه امسال تعداد 430 میلیون و 560 هزار سهم معادل 1.096 درصد از کل سهام شرکت ایرانی تولید اتومبیل با نام تجاری سایپا به ارزش پایه 16 میلیارد و 146 میلیون تومان از سوی شرکت توسعه سرمایه رادین واگذار می‌شود.

    شرکت توسعه سرمایه رادین از مجموعه شرکت‌های تابعه سرمایه گذاری رنا است که نرخ تمام شده هر سهم سایپا برای این شرکت در سبد دارایی‌های بورسی مبلغ 1074 ریال تمام شده است.اما اکنون قیمت پایه هر سهم سایپا از سوی این شرکت برابر با 3750 ریال برای هر سهم آگهی شده است.

    شرایط واگذاری این سهم بطور یکجا و نقد و یا پرداخت 10 درصد از وجه معامله بطور نقدی و مابقی 90 درصد ارزش معامله بر اساس یک فقره چک از بانک‌های مورد تأیید بانک مرکزی به تاریخ حداکثر 15 روز کاری پس از برنده شدن در رقابت و ارائه سند تسویه خارج از پایاپای است که به محض اعلام قطعیت معامله در مدت 14 روز کاری پس زا انجام معامله قابل اجرا است.

    عرضه سهام سایپا از طریق یک کد معاملاتی «شرکت 10659» توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن ، دوشنبه هفته آینده روانه میز فروش بازار اول بورس تهران خواهد شد.

    به گزارش فارس، لابی خودروسازان با وزارت صنعت بر سر تعهدات و مطالبات صنعت خودرو در حالی ادامه دارد که دو شرکت ایران خودرو و سایپا مطابق با صورت‌های مالی منتشر شده آن‌ها در کدال با بدهی‌های بانکی سنگینی مواجه شده‌اند.

    بر اساس این گزارش هیاهو بر سر فروش دارایی‌های غیر مولد خودروسازان در حالی این روزها دوباره بر سر زیان‌ها افتاده که پیش از این نیز همزمان با اجرای توافق برجام و در واپسین روزهای سال 1394 بلوک 6 درصدی سهام سایپا از پرتفوی سرمایه گذاری رنا به سرمایه گذاری سایپا در فرایندی قابل تأمل برای ناظران بازار سرمایه واگذار شد.

    در آن مقطع خبرگزاری فارس در گزارشی آورده بود: « پیش از این واگذاری سرمایه گذاری رنا در حالی از تصمیم خود برای واگذاری این بلوک به قیمت هر سهم 167 تومان خبر می‌دهد که  پس از واگذاری بخش عمده ای از سهام سایپا از سوی حقیقی‌ها و با گذشت حدود دو هفته از این ماجرا به یکباره نامه عرضه این بلوک به قیمت پایه هر سهم 350 تومان منتشر می‌شود. اقدامی که حسرت فروشندگان این سهم و خریداران به احتمال زیاد برخوردار از رانت اطلاعات را در پی داشت. دلیل این واگذاری درون گروهی و ایجاد فضای خبری گسترده درگروه خودرویی‌ها و نحوه بازگشایی نماد معاملاتی این شرکت‌ها موید واقعیت‌های عنوان شده است.»

    در نهایت اقدام دیر هنگام سازمان بورس در شکایت از مدیران وقت سایپا به دستگاه قضا در حالی صورت گرفت که موضوع ارزش گذاری سهام و افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها بر اساس تعیین ارزش منصفانه سهام نیز دیگر موضوع‌های قابل تأمل در رصد رخدادهای موجود در این سهم است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو