فونیکسریمکسبهتام

امکان صادرات تجهیزات جایگاه‌های عرضه سوخت به کشورهای همسایه

عصر خودرو- مدیرعامل مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی جایگاه‌های سوخت کشور از خودکفایی ٩۰ درصدی در زمینه ساخت تجهیزات جایگاه‌های سوخت خبر داد و افزود: امکان صادرات این تجهیزات به کشورهای همسایه وجود دارد.

امکان صادرات تجهیزات جایگاه‌های عرضه سوخت به کشورهای همسایه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، علی منشی در نشست خبری در آستانه برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی جایگاه‌های سوخت و صنایع وابسته با تأکید بر اینکه صنف جایگاه‌داری سوخت در کشور بسیار مهم و اساسی بوده و بنزین هم از اهمیت فوق استراتژیک و بالایی برخوردار است، گفت: حدود هفت هزار جایگاه عرضه سوخت در کشور وجود دارد که بازار کار گسترده‌ای را برای صنایع مرتبط با آنها ایجاد می‌کند.

    وی افزود: 70 شغل و حرفه با صنعت جایگاه‌های عرضه سوخت مرتبط است و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این صنعت از ساخت جایگاه تا تأمین تجهیزات مختلف را شامل می‌شود.


    بیش از ٧٥ درصد جایگاه‌های سوخت به نوسازی نیاز دارند

    منشی با بیان اینکه برخی تجهیزات جایگاه‌های عرضه سوخت از فناوری پایینی برخوردار بوده و به سرمایه‌گذاری کمی نیاز دارند، اظهار کرد: این موضوع، جذابیت سرمایه‌گذاری در این صنعت را افزایش می‌دهد. بیش از 75 درصد جایگاه‌های عرضه سوخت عمر بیش از 35 سال دارد و به نوسازی، تعمیر و تعویض تجهیزات نیازمند است.


    مدیرعامل مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی جایگاه‌های سوخت کشور با بیان اینکه حدود 90 درصد تجهیزات جایگاه‌های عرضه سوخت اعم از بنزین، گازوئیل و گاز داخلی‌سازی شده که امکان صادرات آنها به کشورهای همسایه فراهم است، گفت: صنایع وابسته به جایگاه‌های سوخت از بدو تأسیس حامی تولید داخل و خوداتکایی در استفاده از قطعات ملی بوده‌اند. پیگیری این امر بر اساس منویات مقام معظم رهبری و دغدغه‌های ایشان در اجرای اقتصاد مقاومتی بوده است و بر همین اساس تلاش کردیم تا از پتانسیل‌های داخلی نهایت بهره‌برداری را داشته باشیم.


    منشی در ادامه از پیوند بین دانشگاه‌ها و مراکز دانش بنیان علمی کشور با موضوع جایگاه‌های سوخت و صنایع وابسته ایجاد شده خبر داد و گفت: با ده‌ها انجمن وابسته به حوزه جایگاه‌داری که با دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی جایگاه‌های سوخت کشور مرتبط هستند از طریق تفاهم‌نامه‌هایی که با دانشگاه‌های مختلف کشور از قبیل دانشگاه صنعتی شریف، جهاد دانشگاهی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، دانشکده فنی دانشگاه تهران و بسیاری از سازمان‌های علمی و مطالعاتی کشورمان منعقد کرده‌ایم، همکاری‌های خوبی داریم که خروجی‌های بسیار خوبی در این صنعت داشته است.


    وی به توانمندی مجموعه‌های دانش‌بنیان کشور و ظرفیت‌ها در حوزه جایگاه‌های سوخت کشور اشاره کرده و افزود: می‌کوشیم بااستفاده از پتانسیل‌های آنان و بدون اتکا به منابع دولتی و ظرفیت هزاران شاغل در جایگاه‌های سوخت، از اتکا صرف درآمدی به پول بنزین خارج شده و درآمد جایگاه داران را افزایش دهیم.


    مدیرعامل مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی جایگاه‌های سوخت کشور با بیان اینکه در دومین نمایشگاه جایگاه‌های سوخت و صنایع وابسته تهران از چندین طرح رونمایی می‌شود، گفت: بخشی از دغدغه‌هایی که حاکمیت برای ارائه خدمت به مردم نظیر اندازه‌گیری دقیق فرآورده در جایگاه‌های سوخت دارد ما را بر آن داشت تا حداکثر استفاده از موضوعات علمی و فناوری را داشته باشیم. در این نمایشگاه از چند محصول جدید را که با استفاده از همکاری صنعت با دانشگاه به دست آمده رونمایی می‌شود و ما تلاش می‌کنیم دغدغه‌های حوزه‌های مختلف در این خصوص را برطرف کنیم.


    در ادامه مراسم، رضا رضایی، قائم مقام مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی جایگاه‌های عرضه سوخت با بیان اینکه جایگاه‌های عرضه سوخت حدود 70 هزار نفر اشتغال مستقیم و هزاران شغل به طور غیرمستقیم ایجاد می‌کند، افزود: نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در جایگاه‌های عرضه سوخت نیز در حاشیه این نمایشگاه برگزار می‌شود.


    بر اساس این گزارش دومین نمایشگاه بین‌المللی جایگاه‌های سوخت و صنایع وابسته از دوم تا پنجم اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو