فونیکسریمکسبهتام

تلفات جاده‌ای امسال در استان کهگیلویه و بویراحمد کاهش یافت

عصر خودرو- مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۱۵۰ نفر در این استان به دلیل تصادف رانندگی جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دارد.

تلفات جاده‌ای امسال در استان کهگیلویه و بویراحمد کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، کامروز امینی ظهر امروز در کمیسیون ایمنی راه‌های کهگیلویه و بیراحمد اظهار داشت: از ابتدای امسال تا آخر دی ماه 150 نفر در تصادف رانندگی اعم از درون و برون شهری جان خود را از دست دادند در حالی این عدد در مدت مشابه سال قبل 153 نفر بوده است.

    وی با اشاره به اینکه54 درصد فوتی‌ها در اداره پزشکی قانونی شهرستان بویراحمد معاینه شده‌اند، عنوان کرد: آمار مراجعه به مراکز پزشکی قانونی در سطح استان در حوادث رانندگی، شهرستان‌های بویراحمد و دنا 81 مورد، گچساران 37 ،کهگیلویه 30 و بهمئی دو مورد بوده است.

    امینی با بیان اینکه 83 درصد فوتی‌ها در مسیرهای برون شهری است، ادامه داد: 17 مورد از تصادفات درون شهری، 125 مورد برون شهری و 8 مورد جاده روستایی بوده که از این تعداد34 نفر زن و 116 نفر مرد بوده که 62 نفر آنان مجرد و 88 نفر نیز متاهل بوده‌اند.

    مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیشترین آمار ثبت فوتی‌ها در ماه‌های فروردین با 22 مورد، خرداد و شهریور با 19 مورد بوده است و  21درصد عابر و 36 درصد نیز راننده بوده‌اند

    امینی با اشاره به اینکه از تعداد 150 نفر فوت در اثر سوانح رانندگی، 55 نفر راننده، 32 نفر عابر و 63 نفر سرنشین یا ترک وسیله ثبت شده است، تصریح کرد: 77 مورد از تصادفات منجر به فوت در روز، 57 مورد در شب و 16 مورد در طلوع و غروب آفتاب بوده است.

    وی خاطرنشان کرد: 65 مورد از تصادفات به دلیل برخورد دو وسیله نقلیه با یکدیگر صورت گرفته و 32 مورد برخورد وسیله نقلیه با عابر متوفی، 33 مورد واژگونی،13 مورد برخورد وسیله نقلیه با شی ثابت و 4 مورد سقوط ، و سایر موارد حریق و نامعلوم بوده است.

    امینی گفت: 72 مورد از تصادفات، منجر به فوت در محل حادثه شده و تعداد 70 نفر در بیمارستان و 8 نفر نیز در راه انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست دادند و 77 درصد از دلیل فوتی‌ها در اثر صدمات متعدد و 19 درصد علت فوت بر اثر ضربه مغزی و مابقی در اثر خونریزی بوده است.

    وی اظهار داشت: آمار مصدومان ناشی از تصادفات 10 ماهه امسال تعداد چهار هزار و 367 نفر بوده است که از این تعداد دو هزار و 858نفر مرد و یک‌هزار و 509 نفر زن بودند و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با آمار چهار هزار و 668 نفر کاهش 44.6  درصدی داشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو