فونیکسریمکسبهتام

پلیس راهور اعلام کرد :

دو میلیون فقره جریمه معاینه فنی در محدوده کم‌آلاینده پایتخت

عصر خودرو- معاون حقوقی پلیس راهور ناجا گفت: از ابتدای امسال تاکنون دو میلیون و ٦٩٣ هزار و ٥٥٧ فقره جریمه عدم معاینه فنی خودروها در محدوده کم‌آلاینده تهران (LEZ) صادر شده است. ‌

دو میلیون فقره جریمه معاینه فنی در محدوده کم‌آلاینده پایتخت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سرهنگ «محمد ترحمی» عصر چهارشنبه در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا افزود: تعداد جریمه‌ها از ابتدای آبان تاکنون در محدوده کم‌آلاینده تهران (LEZ)، ٧٧ هزار و ٨١5 فقره و خارج از محدوده، ٩5٧ هزار و ٩6 فقره بوده است. ‌
    وی با یادآوری اینکه طبق ماده ١۰٨ قانون هوای پاک باید سرورها و دوربین‌های جریمه معاینه فنی در اختیار مجموعه پلیس قرار گیرد، گفت: درباره این موضوع با شهرداری‌ها اختلاف وجود دارد و ما اطلاعات جرایم این محدوده در شهرستانها را در اختیار نداریم.
    ترحمی ضمن تاکید بر اجرای صحیح قانون گفت: ما اصرار داریم کلان‌شهرهایی که تاکنون سرورها را انتقال نداده‌اند، برای انتقال هر چه سریعتر سرورها ملزم شوند تا شاهد وضعیت بهتری در شرایط هوا باشیم.
    وی افزود: به عنوان مثال شهرهای بزرگ مانند اراک، شیراز و اصفهان که آلودگی آنها ناشی از منابع متحرک است باید ملزم شوند هر چه سریعتر ماده 108 قانون هوای پاک را اجرایی کنند.
    معاون حقوقی پلیس راهور ناجا ادامه داد: در بند 3 ماده ١۰٨ آمده است شهرداری‌های کلانشهرها باید پلیس راهور را حمایت کنند اما هنوز نتوانستیم شهرداری‌های 8 کلان‌شهر را به اجرای این ماده متقاعد کنیم.
    به گفته وی دوربین‌های ثبت تخلف معاینه فنی در خارج از محدوده LEZ به طور 24 ساعته فعال هستند و خودروهای متخلف را جریمه می‌کنند.
    ترحمی در ادامه به آیین‌نامه اجرایی ماده 8 قانون هوای پاک اشاره کرد و گفت: موضوع این قانون، بیمه کردن وسایل نقلیه فرسوده از جمله موتورسیکلت است.
    وی با اشاره به اینکه برای اجرای قانون بیمه وسائل نقلیه با چند مشکل مواجه شده‌ایم، گفت: اکنون حدود یک میلیون و 500 هزار خودرو و 9 میلیون و 500 هزار موتورسیکلت یعنی 11 میلیون وسیله نقلیه شامل این قانون می‌شوند که در صورت اجرا نکردن قانون بایستی توقیف شوند.
    ترحمی با تایید اینکه متوقف کردن 11 میلیون وسیله نقلیه به طور حتم شهروندان را با مشکل مواجه خواهد کرد، گفت: از این رو ماده 6 تصویب شد که بر اساس آن به وسایل نقلیه عمومی فرصت داده شد اما مساله این است که تکلیف وسایل عمومی شخصی، مشخص نیست.
    معاون حقوقی پلیس راهور ناجا اظهار داشت: برای رفع این مشکل نامه‌ای به رئیس جمهوری نوشته‌ایم تا به ستاد اقتصاد مقاومتی ارجاع داده شود و در آن درخواست کردیم با وجود بالا رفتن هزینه وسایل نقلیه، امکان بیمه یک میلیون و 500 هزار خودرو وجود ندارد.
    ترحمی تأکید کرد: برای برون‌رفت از این وضعیت، خواستار آن هستیم که ستاد اقتصاد مقاومتی وارد عمل شده تا با برطرف شدن مشکلات اقتصادی بتوانیم این ماده را اجرایی کنیم.

    *کاهش عمر فرسودگی خودروها
    گزارش تدوین دستورالعمل و سازوکار اجرایی ماده 4 آیین‌نامه ماده 8 قانون هوای پاک از دیگر دستورات جلسه عصر امروز کارگروه کاهش آلودگی هوا بود که «رضا رجبی» کارشناس دفتر حمل و نقل عمومی وزارت کشور درخصوص اجرای این ماده اظهار کرد: بر اساس این ماده قانونی، خودروهای حمل و نقل عمومی که کاتالیست را پالایشگر فیلتر و 210 نصب کنند دو سال به عمر فرسودگی آنها اضافه می‌شود.
    وی اظهار داشت: به عنوان مثال اگر عمر فرسودگی یک خودرو 10 ساله با اجرای این ماده به 12 سال افزایش می‌یابد البته هنوز این ماده اجرایی نشده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو