فونیکسریمکسبهتام

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت :

رفع مشکلات سرمایه در گردش خودروسازان بخش خصوصی را پیگیری می کنیم

عصر خودرو- نشست هم اندیشی رفع مشکلات خودروسازان شهرستان بم و قطعه سازان با حضور معاون امور صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت و نماینده شهرستان بم درمجلس شورای اسلامی برگزارشد و مقیمی در این نشست گفت: رفع مشکلات سرمایه در گردش خودروسازان بخش خصوصی را پیگیری می کنیم

رفع مشکلات سرمایه در گردش خودروسازان بخش خصوصی را پیگیری می کنیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از شاتا، در این نشست مشکلات متعددی از سوی تولیدکنندگان خودرو مطرح شد که اختصاص ارز برای واردات مواد اولیه مورد نیاز قطعات خودرو ، تزریق نقدینگی و مسایل گمرکی از مهمترین دغدغه‌های خودروسازها در این منطقه کمتر توسعه یافته بود.

    فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت در این جلسه با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و قدردانی از همکاری تولیدکنندگان با دولت از اتخاذ تصمیماتی برای رفع مشکلات تخصیص ارز خبرداد و گفت: طی نشست های مشترک با بانک مرکزی موضوعات تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه مورد نیاز مورد بررسی و تمهیداتی برای تسهیل اختصاص ارز به صنعتگران در نظر گرفته شده است.

    وی در خصوص مشکل سرمایه در گردش و کمبود نقدینگی نیز اظهار امیدواری کرد از محل 40هزار میلیارد تومانی که برای توسعه صنایع اختصاص یافته است ، اعتباراتی برای خودروسازهای بخش خصوصی نظیر کرمان موتور، مدیران خودرو و... در نظر گرفته شود.

    معاون امور صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت همکاری قطعه سازها و خودروسازها را درشرایط کنونی ضرروری برشمرد و گفت: ورود مواد اولیه مورد نیاز قطعه ساز ها نیز با همکاری بانک مرکزی و گمرک پیگیری و موانع پیش روی برای ورود برخی قطعات به کشور مرتفع خواهد شد.

    به گفته مقیمی گشایش ارز برای واردات مواد اولیه با توجه به موضوع ساخت داخل برخی قطعات خودرو در کشور با حساسیت ویژه ای صورت می‌گیرد و در این خصوص قطعاتی که تولید داخل آن ها در کشور توجیه اقتصادی ندارد به هیچ عنوان توصیه نمی گردد.

    وی با تاکید بر حمایت از حقوق مردم تصریح کرد: حمایت از شرکت های تولید کننده نیز در وظیفه وزارت صنعتفمعدن وتجارتاست و ما با حفظ حقوق مردم بدنبال صیانت از صنعت و تولیدگران هستیم.

    تاکید نماینده شهرستان بم به حفظ اشتغال در مناطق محروم

    حبیب‌الله نیکزادی پناه، نماینده مردم شهرستان بم در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: بخشی از منطقه شرق استان کرمان جزو مناطق کمتر توسعه یافته است و مردم در سایه تولید مشغول به کار هستند.

    وی با تاکید بر حفظ اشتغال موجود در مناطق محروم تصریح کرد: خودروسازها و قطعه سازها با سرمایه گذاری در این منطقه محروم اشتغالزایی خوبی فراهم کرده اند و ما باید با حفظ اشتغال موجود در منطقه از افزایش بیکاری جلوگیری کنیم.

    نماینده مردم شهرستان بم در مجلس شورای اسلامی باتاکید بر رفع مشکل نقدینگی و ثبت سفارش واردات مواد اولیه مورد نیاز قطعه سازها و خودروسازهای این منطقه افزود: از دولت می خواهیم مشکلات اساسی صنعت خودرو را رفع کند واقداماتی برای رفع مشکلات تامین ارز این صنعتگران در نظر بگیرد.

    گفتنی است در این نشست پس از تشریح مهمترین مشکلات خودروسازان این منطقه تصمیاتی در راستای رفع مشکلات ارزی ، گمرکی و کمبود نقدینگی این بخش اتخاذ شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو