فونیکسریمکسبهتام

تسلا ۳؛ پرفروش‌ترین خودروی برقی سال ۲۰۱۸

عصر خودرو- تسلا ۳ پرفروش‌ترین خودروی برقی و الکتریکی جهان در سال ۲۰۱۸ میلادی شناخته و معرفی شده است.

تسلا ۳؛ پرفروش‌ترین خودروی برقی سال ۲۰۱۸
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، تسلاموتورز که یکی از بزرگترین شرکت‌های آمریکایی فعال در زمینه خودروسازی و تکنولوژی محسوب می‌شود که فعالیت و اهداف بلندپروازانه‌ای در این زمینه داشته است، هم اکنون بزرگترین رقیب خودروسازان بزرگ جهان همچون فولکس‌واگن، بی‌ام و، بنز، تویوتا، هیوندای و غیره محسوب می‌شود چراکه با تولید و عرضه خودروهای برقی لوکس و قدرتمندی که توان پیمایش نسبتاً بالایی دارند، توانسته است سهم قابل توجهی از بازار خودروهای دوستدار محیط زیست و پاک را از آن خود کند و قدرت سایر رقیبان را به چالش بکشاند.

    حالا بر اساس تازه‌ترین آمارها و گزارش‌های منتشر شده توسط مؤسسه تحقیقاتی و آماری JATO Dynamics می‌توان دریافت که خودروی الکتریکی تسلا مدل 3 تبدیل به پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودروی برقی جهان در سال 2018 میلادی شناخته و معرفی شده است به گونه‌ای که این خودروساز جاه طلب و بلندپرواز آمریکایی موفق شده است بالغ بر 138 هزار دستگاه خودروی تسلا 3 را در جهان به فروش برساند که در نوع خود یک رکورد بی سابقه و بی نظیر به شمار می‌رود.

    بر اساس گزارش وب سایت the verge، این در حالیست که میزان فروش سایر رقبای این خودروساز مذکور که شامل BAIC و نیسان لیف (Nissan Leaf) می‌شود، به ترتیب 92 هزار و 85 هزار دستگاه خودرو در سال گذشته میلادی بوده است. این بدان معناست که تسلاموتورز توانسته است خودروهای برقی و الکتریکی بیشتری را نسبت به سایر رقبایش به فروش برساند.

    بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

    بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

    دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه 2030 و نهایتاً تا دهه 2040 میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو