فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو خبر داد:

جلسه مشترک وزارت صمت با واردکنندگان با هدف بازگشت آرامش به بازار برگزار نشد

عصر خودرو- دبیر انجمن واردکنندگان خودرو از برگزاری جلسه ای ناموفق با هدف بررسی شرایط موجود با حضور واردکنندگان خودرو و همچنین خودروسازان کوچک در وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: این جلسه در حالی برگزار شد که دعوت از فعالان اقتصادی این حوزه طی پیامکی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده بود.

جلسه مشترک وزارت صمت با واردکنندگان با هدف بازگشت آرامش به بازار برگزار نشد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸:۰۰

    مهدی دادفر در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو» ، با بیان این مطلب افزود: قرار بود این جلسه درخصوص معضلات واردات، فروش و بازگشت آرامش به بازار و کاهش التهابات برگزار شود و حتی تاکید شد تا از ذینفعان این حوزه نیز دعوت به عمل آید، اما این جلسه برگزار نشد.
    وی با بیان این که این روند نشان می دهد که مسئولان این وزارتخانه به طور سازماندهی شده قصد بی احترامی داشتند، تصریح کرد: با تاخیر در زمان برگزاری جلسه نیز فعالان اقتصادی دعوت شده به جلسه، نسبت به خروج از جلسه اقدام کردند چرا که شان یک فعال اقتصادی شناخته نشده و فعال اقتصادی از اهمیتی برخوردار نیست.
    دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: در حال حاضر این رفتار نه تنها با واردکنندگان خودرو و فعالان این حوزه انجام می شود بلکه همه تولیدکنندگان حوزه صنعت نیز از رفتار فعلی اظهار نارضایتی می کنند و همه این موارد منجر به بلاتکلیفی در اتخاذ تصمیم، عدم اجرای مصوبات و تصمیم های گرفته شده و همچنین ارایه گزارش های ناصحیح و غلط به معاون اول و شخص رئیس جمهور شده است.
    دادفر با تاکید بر این که یا وزیر صنعت، معدن و تجارت از واقعیت ها خبر ندارد و گزارش ها به درستی به او داده نمی شود، اما به هرحال منجر به زیان فعالان اقتصادی شده است، تاکید کرد: هم اکنون با تصمیم گیری های اشتباه دارایی مردم با بی درایتی و بی کفایتی در حال نابودی است این در حالیست که حتی خودروهایی است که ارز 4200 تومانی به آن ها تخصیص داده شده نیز مسدود بوده که بر این روند نامی جز بی تدبیری نمی توان گذاشت.
    وی افزود: در شرایطی که میزان تولیدات داخلی نیز پاسخگوی نیازهای مصرف کنندگان نیست می توان با ترخیص خودروها اندکی از نارضایتی های موجود کاست البته این اقدام از سوی انجمن واردکنندگان انجام و شماره شاسی خودروها و گمرکی که خودروها در آن جا دپو شده، به خریداران اطلاع داده شده است.
    او گفت: در حالی گفته می شود دشمنان قسم خورده، ما تحت فشار قرار داده اند که این فشارها داخلی است و به دلیل تصمیم های نادرست طبیعی است نقدینگی سرگردان وارد هر بازاری از جمله خودرو شود.
    دبیر انجمن واردکنندگان خودرو یادآور شد: در سال های گذشته بیش از یک میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو به تولید رسیده که نشان از تقاضای بازار است این در حالیست که گفته می شود هم اکنون دلالان نسبت به خرید خودرو اقدام کرده اند در حالی که بازار نیاز دارد و برای رفع نیاز اقدام به خرید می شود که لازم است هرچه سریع تر با تصمیم های منطقی و عقلانی تا اندازه ای از نارضایتی های موجود کاست.

    گزارش :میترا ممسنی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو