فونیکسریمکسبهتام

کمیسیون بورس آمریکا علیه مدیرعامل تسلا شکایت کرد

عصر خودرو- کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا به دلیل توییت نامناسب، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، از وی شکایت کرد.

کمیسیون بورس آمریکا علیه مدیرعامل تسلا شکایت کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از سنا ، کمیسیون اوراق بهادار آمریکا(SEC) از مدیرعامل تسلا به دلیل توتیت نامناسب وی که موجب افت پنج درصدی قیمت سهام شرکت تسلاموتورز شد، شکایت کرد.

    به گزارش رویترز، کمیسیون مدعی است که ماسک در توییت خود اطلاعاتی را که نباید فاش می شد، اعلام کرده است.

    این کمیسیون در سال گذشته، نیز اتهاماتی به ماسک زده بود و ادعا کرده بود که مدیرعامل یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودروی الکتریکی در جهان مطالبی در توییتر می نویسد که منحرف کننده است و خواستار کناره‌گیری وی از مدیریت شده بود.

    اما ایلان ماسک و کمیسیون اوراق بهادار در سال گذشته به توافقی رسیدند که بر اساس آن هر مطلبی که ماسک در مورد شرکت بر روی شبکه‌های اجتماعی منتشر می کند باید با هماهنگی کمیسیون باشد. تعهدی که ماسک از آن تخطی کرده است.

    کمیسیون بورس آمریکا در شکایت خود به توییتی از ماسک در تاریخ 19 فوریه اشاره کرد. تسلا در این توییت اظهار داشته است که: تسلا هیچ خودرویی در سال 2011 تولید نکرد اما در سال 2019 حدود 500 هزار خودرو تولید خواهد کرد. کمیسیون مدعی است که ماسک برای انتشار مطلب مذکور هیچ اجازه ای از این نهاد اخذ نکرده و اطلاعاتی که برای 24 میلیون نفر فاش کرده کاملا نادرست است.

    در متن این شکایت علیه ایلان ماسک آمده است : ماسک، قانونی را که دادگاه از او خواسته بود رعایت کند نقض کرده  است و توئیتی منتشر کرده است که قبل از انتشار نیاز به تایید کمیسیون اوراق بهادار داشته است.

    حالا کمیسیون از مقامات قضایی درخواست کرده که از ماسک به خاطر نقض تعهداتش توضیح بخواهد.

    ماسک چهار ساعت پس از انتشار توییتش آن را تصحیح کرد و عبارت "میزان تولید سالانه" را به آن اضافه کرد. وی نوشت، میزان تولید سالانه در پایان 2019 احتمالا به 500 هزار خودرو می رسد، در حالی که احتمالا حدود 400 هزار خودرو تحویل داده می شود.

    تسلا در این مورد  اظهار نظری نکرده اما ماسک در توییتی که دوشنبه شب منتشر کرد پاسخ داد، "کمیسیون فراموش کرده که گزارش درآمدهای تسلا را که بیانگر تولید 350 تا 500 هزار خودرو در سال است مطالعه کند... ."

    ایلان ماسک، مدیرعامل تسلاموتورز، در ماه سپتامبر اعلام کرد که طی توافقی مقرر شده است 40 میلیون دلار به کمیسیون بورس بپردازد و پس از کناره گیری از ریاست هیئت مدیره این شرکت، در پست مدیرعاملی باقی بماند. در این توافق، تاکید شده بود به دلیل آنکه بسیاری از سرمایه‌گذاران کناره‌گیری ماسک را از مدیریت فاجعه‌ بار می دانند همچنان بر شرکت مدیریت کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو