فونیکسریمکسبهتام

سرمایه گذاری خیره کننده تسلا در چین

وام ۲ میلیارد دلاری ایلان ماسک برای شانگهای

عصر خودرو- ایلان ماسک مدیرعامل تسلا اعلام کرد که یک وام ۲ میلیارد دلاری برای شانگهای در نظر گرفته است. این در حالی است که پیش از این نیز شرکت تسلا بیش از ۱۳ میلیارد را صرف ساخت کارخانه خود در شانگهای کرده است.

سرمایه گذاری خیره کننده تسلا در چین
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از انتخاب، صمیمیت ایلان ماسک و مقامات شانگهای، این روزها بیش از هر زمان دیگری مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است چرا که دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده روابط خوبی با چین ندارد.

    جورج وارن، مدیر یک شرکت تحقیقاتی سرمایه گذاری نیویورک که بر شرکت های چینی و آمریکایی که  تمرکز دارد، طی هفته گذشته گزارش داد چین نشان دهنده یک بازار رشد بحرانی برای تسلا است و مدیر عامل شرکت تسلا ایلان ماسک برای دور زدن بحران ها روی سرمایه گذاری های بیشتر در شانگهای متمرکز شده است.

    ماسک در این خصوص گفت: "ما باید کارخانه شانگهای را به صورت آنلاین اداره کنیم. من فکر می کنم این بزرگترین متغیر برای دستیابی به تولید 500،000 خودرو در سال است چرا که هزینه های حمل و نقل برای ما بسیار بالاتر از تولید در این کشور است.

    ماسک تاکید کرد که در سه ماهه چهارم درآمد، تسلا نیاز به "چیزی در حدود 0.5 میلیارد دلار برای رسیدن به میزان 3000 خودرو در شانگهای" دارد. البته تسلا هنوز جزئیات فعالیت های آتی خود را اعلام نکرده است.

    تسلا به عنوان یک شرکت آمریکایی فعالیت هایی گسترده و بی سابقه در چین دارد و این موضوع می تواند به عنوان الگویی برای دیگر شرکت های خارجی فعال در شانگهای در نظر گرفته شود. بدون دارا بودن یک پایگاه تولیدی در چین، از مزایای تولید خودروهای تسلا کاسته می شود. برای مثال اگر کارخانه ای در چین وجود نداشته باشد، مدل S که در حدود 80،000 دلار در ایالات متحده آمریکا برای تولید هزینه خواهد داشت، برای ورود به چین  پس از پرداخت مالیات، حدود 140،000 دلار هزینه خواهد کرد.

    اما ایجاد یک کارخانه محلی توسط تسلا این معادله را تغییر می دهد و اجازه می دهد تسلا با سهولت بیشتری به انگیزه های خود بپردازد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو