فونیکسریمکسبهتام

پلیس به خط ویژه هدایتمان کرد اما جریمه شدیم

عصر خودرو- برخی شهروندان در تماس گلایه کردند که در هنگام ترافیک شدید با هدایت پلیس به خط ویژه اتوبوس های تندرو هدایت، اما درعین حال جریمه شده اند؛ رئیس پلیس راهور پایتخت اما می گوید این افراد نگران نباشند.

پلیس به خط ویژه هدایتمان کرد اما جریمه شدیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی(راهور) تهران بزرگ روز یکشنبه تاکید کرد: شهروندانی که با دستور مامور پلیس وارد خط ویژه اتوبوسرانی و جریمه شده اند، نگران نباشند.

    **ماجرا چه بود؟
    شهروندی چندروز پیش در تماس با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گلایه کرد که پلیس برای وی پیامک جریمه فرستاده درحالی که با دستور مامور راهور وارد خط ویژه اتوبوس های تندرو در پایتخت شده بوده است.
    وی که خود را «بابک.آ» معرفی کرد با ارائه مستندات به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: روز چهارشنبه اول اسفند ماه جاری در بزرگراه رسالت در نزدیکی میدان رسالت در حرکت بودیم که به علت ترافیک پرحجم، مامور مستقر در آن محدوده، خودروها را به سمت خط ویژه هدایت کرد.
    این شهروند اضافه کرد: من به همراه تعداد دیگری از شهروندان به دنبال دستور پلیس وارد خط ویژه شدیم اما پیامک جریمه برایم ارسال شد.
    وی گفت: در پیامک پلیس تخلف عبور وساایل غیرمجاز از خیوط ویژه در «بی آر تی»(اتوبوس های تندرو) رسالت غرب به شرق در تاریخ مذکور برایم ارسال شد.
    این شهروند تاکید کرد: ماموران پلیس اگر می خواهند برای کاهش ترافیک، معبری را باز کنند، باید هماهنگی های لازم را نیز به عمل آورند تا خودروها جریمه نشوند.

    **توضیحات سردار مهماندار
    به دنبال این موضوع خبرنگار ایرنا با رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تماس گرفت که وی پاسخ داد: این دسته از شهروندان نگران نباشند.
    وی توضیح داد: کسانی که به این صورت جریمه شده اند با سامانه 197 تماس بگیرند و موضوع را ثبت کنند.
    مهماندار اضافه کرد: بعد از ثبت درخواست در این سامانه، همکاران ما با متقاضیان تماس می گیرند و موضوع را پیگیری می کنند؛ اگر به دستور مامور راهور وارد خط ویژه شده باشند جریمه آنان پاک خواهد شد.
    وی تاکید کرد: درخواست شهروندان در این زمینه حتما باید ثبت و بررسی شود زیرا امکان دارد هر فردی بدون اجازه ماموران پلیس وارد خط ویژه شود و درخواست لغو جریمه را نیز داشته باشد؛ پس باید بررسی های لازم نیز انجام شود.
    سامانه 197 با عنوان مرکز نظارت همگانی بازرسی کل ناجا با شماره تلفن 197 به صورت 24 ساعته آماده دریافت نظر، انتقاد، پیشنهاد و شکایت شهروندان از عملکرد کارکنان واحدهای انتظامی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو