فونیکسریمکسبهتام

جدال بین کرولا، النترا و کمری

عصر خودرو- کمری و کرولا از اول رقیب‌های جدی برای هم بودند که به مرور شباهت آنها بیشتر و بیشتر شد. این دو شاید در ظاهر به هم شبیه باشند اما در حجم موتور مشابه نیستند.

جدال بین کرولا، النترا و کمری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خبرآنلاین، در کمری یک پیشرانه 2.5 لیتری با توانایی تولید 181 اسب بخار در شش هزار دور در دقیقه قدرت را به چرخ‌ها می‌رساند اما کرولا موتوری دو لیتری دارد که 145 اسب بخار را در شش هزار و 200 دور در دقیقه تولید می‌کند.

    بین تویوتا کرولا و کمری شباهت‌های دیگری هم در گیربکس وجود دارد. برای مثال سری آخر کرولا شبیه به کمری مجهز به شش جعبه دنده شده تا استاندارد خود را از این نظر ارتقا دهد و به کمری برساند. از طرف دیگر از نظر شتاب و سرعت هم کمری یک ثانیه زودتر از کرولا به 100 کیلومتر سرعت می‌رسد. اگر چه هر دو خودرو از موسسه اروپایی AUNCap  پنج ستاره گرفته‌اند اما کمری در جایگاه ایمن‌تری در مقایسه با کرولا برخوردار است؛ چراکه کمری به غیر از دو ایربگ جلو، کیسه هوای جانبی و پرده‌ای هم دارد. در حالی که کرولا فقط دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو تعبیه کرده است.

    در مقابل ضعف‌هایی که در کرولا برشمردیم، این خودرو بیشتر از کمری به فکر مصرف سوخت بوده چرا که آن یک مسافت 100 کیلومتری را با هفت لیتر بنزین طی می‌کند اما کمری برای طی کردن همان به 9 لیتر بنزین نیاز دارد. همچنین تفاوت دیگر دو خودرو به قیمت آنها برمی‌گردد. برای خرید کرولای صفر باید حداقل 300 میلیون اما برای خرید کمری حداقل 400 میلیون بودجه داشت. این تفاوت قیمتی بسیار از نظر خیلی معنایی ندارد. چرا که با بودجه بیشتر فقط دو کیسه هوای اضافه و کمی شتاب بالاتر به خودرو اضافه می‌شود.

    با اینکه زمان واردات اولیه خودروی کرولا تبلیغات خوبی روی آن صورت نگرفت اما ورودش به ناوگان تاکسی‌رانی باعث شد آشنایی عموم با این خودروی تویوتا افزایش یابد.  کرولا فقط سه سال بعد از کمری وارد کشور شد اما با این حال نتوانست به اندازه کمری شناخته شده شود. با قیمت دست دوم یک تویوتا کرولا می‌توان خودروی چینی صفر خرید اما  استهلاک کم، کیفیت بالای قطعات ماشین کرولا باعث می‌شود که افراد کمتر به این فکر بیفتند.

    مقایسه کرولا با النترا

    کرولا در ایران رقبای دیگری هم دارد که شامل هیوندای النترا و کیا سراتو یا حتی مزدا3 می‎شود. النترا کره‌ای چند سال بعد از کرولا به ایران راه یافت. کرولا خودروی بادوام‌تری است اما امکانات و آپشن‌های النترا را ندارد. النترا در ظاهر خودرویی پر زرق‌وبرتر و به نظر از کرولا جوان تر است. طبق مشخصات ایرتویا و آسان‌خودرو گیربکس و پیشرانه هر دو با هم برابر است اما کارشناسان معتقدند پشت کرولا یک قرن تجربه خوابیده؛ چیزی که النترا از آن بی بهره است. همچنین به گفته راننده‌ها النترا بعد از 50 هزار کیلومتر به سر و صدا می‌افتد اما کرولا نه. البته به دلیل کیسه هوای بیشتر در النترا این خودرو امنیت بیشتری در مقایسه با کرولا دارد. قیمت النترای 2018 در دیوار حدود 380 میلیون است و تقریبا از این نظر فاصله چندانی با کرولا ندارد. به دلیل تراکم بالای آگهی‌های فروش النترا و کرولا دسترسی به بازدید یا بررسی هر دو خودرو از طریق سایت دیوار هر زمان ممکن است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو