فونیکسریمکسبهتام

ایران به جمع کشورهای تولیدکننده «تایر ایرلس» پیوست

عصر خودرو- در شرایطی که صنعت لاستیک سازی ایران به دلیل تحریم ها با مشکل تامین برخی مواد اولیه روبروست، اما با تکیه بر توان متخصصان داخلی توانسته به فناوری تولید لاستیک های بی هوازی (ایرلس) دست یابد و به چهارمین تولیدکننده آن در جهان تبدیل شود.

ایران به جمع کشورهای تولیدکننده «تایر ایرلس» پیوست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، لاستیک های بی هوازی بر خلاف تایرهای معمول خودروها، با فشار هوا پشتیبانی نمی شوند و به همین دلیل مزیت اصلی آنها این است که تجهیزات سنگین ساخته شده با لاستیک های بدون هوا قادر به حمل بیشتر وزن و درگیر شدن در فعالیت های سخت تر هستند که صرفه جویی در مصرف انرژی را به دنبال دارد.
    «پرویز اخوان» مدیرعامل گروه صنعتی بارز که روز یکشنبه در اجلاس استراتژی های توسعه خدمات، تولیدات و صادرات برترین شرکت های ایرانی در محل سالن همایش های بین المللی صدا وسیما سخن می گفت، از دستیابی این واحد تولیدی به فناوری تایر ایرلس خبر داد و گفت: با اعمال تحریم های ظالمانه از سوی دشمنان‌، جذب نخبگان و تحصیل کرده های دانشگاهی از سوی این گروه صنعتی در دستور کار قرار گرفت و تفاهم‌نامه‌های با دانشگاه پلی تکنیک و دانشکده فنی دانشگاه تهران منعقد شد.
    وی یادآور شد: 150 ماده اولیه برای تولید تایر مورد نیاز است که 45 درصد آنها وارداتی است و به دلیل تحریم ها با مشکل در ورودشان مواجه بودیم.
    اخوان ادامه داد : با تشکیل کارگروهی با همکاری ستاد نانوی ریاست جمهوری، دستیابی به مواد اولیه مورد نیاز صنعت تایر در دستور کار قرار گفت و از مجموع 26 اقلام وارداتی، هفت قلم آن داخلی سازی شد.
    وی با اشاره به تبدیل تایرها از بایاس (تیوب دار) به رادیال در سال‌های گذشته، گفت: در سال‌های اخیر با رشد صنعت خودرو و تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی، تایرهای ایرلس طراحی و تولید شده اند.
    این فعال صنعتی خاطر نشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران پس از شرکت های بزرگی نظیر بریجستون و میشلن، به چهارمین تولیدکننده تایر ایرلس در جهان تبدیل شده و با همکاری مراکز علمی و پژوهشی سه نمونه از این محصول تولید شد.
    وی تاکید کرد: طراحی، مواد مورد استفاده و دانش فنی این تایر کاملا بومی است.

    ** زمان برای تسهیل شرایط تولید و صادرات در کشور در حال از دست رفتن است
    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در این اجلاس گفت: تولیدکنندگان، سرداران جنگ اقتصادی فعلی علیه کشورمان هستند و به همین دلیل باید شرایط را برای تولید تسهیل کنیم، این درحالیست که هر روز در حال از دست دادن زمان برای تسهیل شرایط تولید و صادرات هستیم.
    «سید حمیده زرآبادی» با تاکید بر اینکه دولت باید از تصدی‌گری دست برداشته و به وظیفه نظارتی خود بازگردد، افزود: واگذاری شرکت‌های دولتی مطابق اصل 44 قانون اساسی در دستور کار است و البته یکی از گام هایی است که در طولانی مدت جواب می‌دهد.
    وی به شرایط فعلی تحریم‌ها علیه کشورمان اشاره کرد و یادآور شد: اقتصاد کشورمان مبتنی بر نفت است و باید روابط پولی و بانکی با سایر کشورها داشته باشد، اما در این زمینه در سال های گذشته ضعف داشتیم و اقدام اساسی انجام نشده است.
    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: باید در زمینه سایر ظرفیت‌هایی که می‌تواند اقتصاد ما را رقابت پذیر کرده و از وابستگی به نفت نجات دهد، کار کنیم.
    زرآبادی ادامه داد: در کشور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی داریم که می‌توانند عامل نشاط و پویایی پویایی اقتصاد باشد، اما متاسفانه در تصمیم‌گیری‌ها حتی از این ظرفیت‌ها که می توانست منجی ما باشد به درستی استفاده نشده است.
    وی بطور نمونه یادآور شد: ورود کالاها در مناطق آزاد از قوانین خاص خود برخوردار است، اما شاهدیم ثبت سفارش برخی کالاها نیز در این مناطق انجام می شود.
    وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته می‌توانستیم شعبه های مختلف بانک های خارجی را در مناطق آزاد تاسیس کنیم، اما همواره قوانین سرزمین اصلی و مناطق آزاد به خوبی تفکیک نشده و همین مساله مشکلاتی را به دنبال داشته است.
    وی بر اولویت بندی صادرات و واردات انواع محصولات به کشور تأکید کرد و گفت: این دو مهم باید به گونه‌ای باشد که به صورت هدفمند مدیریت شده و هر دوی آنها در جهت حمایت از تولید داخل باشد.

    ** مشکلات به دست کارآفرینان قابل رفع است
    در ادامه «مصطفی کواکبیان» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: هر چند در سطح بین الملل با مشکل «ترامپیسم» مواجهیم که فشارهای متعددی بر کشور وارد کرده، اما برخی از مشکلات به دست تولیدکنندگان و کارآفرینان قابل حل است.
    به گفته این نماینده مجلس، بخشی از مشکلات نیز ناشی از ناکارآمدی دستگاه‌های اجرایی است، اما کارآفرینان می‌توانند با تولید، اشتغالزایی و البته رعایت انصاف در سود دریافتی به بهبود شرایط کمک کنند.
    کواکبیان خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه برنامه‌های متعددی را در دستور کار دارد که از جمله آنها حذف جریمه تأخیر سود تسهیلات برای تولیدکنندگان و کارآفرینان است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو