فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۳۱۴۶»

سازمان ملل: آلودگی هوا، قاتل خاموشی که سالانه میلیون‌ها قربانی می‌گیرد

عصر خودرو- سازمان ملل متحد از آلودگی هوا به عنوان "قاتلی خاموش" نام برده است.

سازمان ملل: آلودگی هوا، قاتل خاموشی که سالانه میلیون‌ها قربانی می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، بنابر گزارش این سازمان، سالانه میلیون‌ها نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند.

    آلودگی هوا یکی از خطرناک‌ترین عوامل مرگ و میر انسان‌هاست. سازمان ملل متحد گزارش می‌دهد که سالانه هفت میلیون نفر بر اثر آلودگی هوا به بیماری‌های کشنده دچار می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند و 600 هزار نفر از این قربانیان کودکان هستند.

    "دیوید بوید"، کارشناس سازمان ملل می‌گوید: با وجود بیماری‌های همه‌گیر که بر اثر آلودگی هوا به وجود می‌آیند، این خطر آن طور که باید جدی گرفته نمی‌شود.

    او می‌افزاید: هر ساعت 800 نفر بر اثر ابتلا به سرطان، بیماری‌های مجرای تنفسی یا بیماری‌های قلبی که ناشی از آلودگی هواست، جان خود را از دست می‌دهند.

    این کارشناس هشدار می‌دهد که جدی نگرفتن این پدیده و درماندن در پیدا کردن راه‌حلی برای آن به معنای سلب حق ابتدایی انسان‌ها برای داشتن محیط زیستی سالم است.

    او می‌گوید که آلودگی هوا در همه جا وجود دارد و انسان‌ها در سراسر جهان امکان حفاظت از خود در برابر خطرات آن را ندارند. به همین دلیل این وظیفه دولت‌هاست که هرچه سریع‌تر اقدامات لازم را برای کاهش این آلودگی انجام دهند.

    بنابر گزارش دویچه‌وله، اکتبر سال گذشته نیز آژانس محیط زیست اروپا در گزارشی درباره خطرات آلودگی هوا برای شهروندان اروپا هشدار داده بود. بر پایه این گزارش، آلودگی هوا دلیل اصلی مرگ زودرس در بیشتر کشورهای اروپایی است. همچنین اساس این گزارش، داده‌های بیش از 25 هزار ایستگاه اندازه‌گیری آلودگی هوا در سراسر اروپا بوده است.

    سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده که شهروندان کشورهای فقیرتر، قربانیان اصلی آلودگی هوا هستند و بیش از 90 درصد از موارد مرگ ومیرهای ناشی از آلودگی هوا، نصیب کشورهایی به ویژه در آسیا و آفریقا می‌شود که درآمد سرانه کم یا متوسط دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو