فونیکسریمکسبهتام

خودروهای الکتریکی تهدیدی برای تقاضای جهانی نفت نیستند

عصر خودرو- بزرگترین شرکت انرژی جهان عقیده دارد که الکتریکی کردن خودروها جای موتورهای سنتی را در بخش حمل و نقل نمی‌گیرد .

خودروهای الکتریکی تهدیدی برای تقاضای جهانی نفت نیستند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، بزرگترین شرکت انرژی جهان عقیده دارد که الکتریکی کردن خودروها جای موتورهای سنتی را در بخش حمل و نقل نمی‌گیرد .
    صنعت حمل و نقل مسئول بیش از نیمی از تقاضای نفت است. سال گذشته مورگان استنلی پیش‌بینی کرد که تا 2025 ، 36 میلیون خودروی برقی روی جاده های کل جهان حرکت خواهد کرد .
    تحقیقات بیشتر نشان داد که 30 درصد فروش جدید خودروها تا 2040 خودروهای برقی خواهند بود. مصرف خودروهای برقی به جای خودروهای بنزینی و دیزلی نشان می دهد که مصرف نفت جهان احتمالا کاهش می یابد .
    شرکت نفت بزرگ دولتی عربستان، آرامکو، تقریبا 10 میلیون بشکه در روز نفت خام تولید می کند . هر گونه کاهش تقاضا می تواند به شدت به کسب و کار این شرکت آسیب برساند .
    ولی احمد الخویتر ، مدیر بخش فناوری شرکت آرامکو گفت که قرار نیست الکتریکی شدن خودروها موتورهای بنزینی و دیزلی را به این زودی از رده خارج کند .
    وی اضافه کرد:« پیش بینی ها حاکی از این هستند که موتور های بنزینی در چندین دهه آینده هم با ما خواهند بود. تا اواسط قرن حاضر همچنان 90 درصد خودروهای ما با بنزین و گازوئیل حرکت خواهند کرد ».
    خویتر در نمایشگاه بین المللی خودرو در ژنو تلاش می کند نشان دهد چگونه شرکتش به کاهش تولید گازهای خطرناک توسط موتورهای بنزینی کمک می‌کند. وی گفت:« حداقل در میان مدت ساخت موتورهای بنزینی و گازوئیلی کارآمدتر، بهترین راه جلوگیری از تولید گازهای گلخانه ای است» .
    وی ادامه داد:« بهبود کارایی موتور های بنزینی که منبع تولید انرژی هستند، ارزش زیادی دارد. بنابراین حتی خودروهای الکتریکی هم انرژی خود را از یک نیروگاه برق می آورند.
    این مقام اجرایی آرامکو همکاری با صنعت خودروسازی برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای را بخشی از مسئولیت خود می داند .

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو