فونیکسریمکسبهتام

تویوتا راوفور(rav۴) شاسی بلند جسور و جذاب

عصر خودرو- تویوتا Rav۴ یکی از بهترین و معروف‎ترین محصولات این کمپانی خوش نام ژاپنی است که اصالت تویوتا را هرچه شیک‎تر و با شکوه‎تر به رخ می‎کشد.

تویوتا راوفور(rav۴) شاسی بلند جسور و جذاب
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خبرآنلاین،  تویوتا تقریبا در تمام کلاس‎های خودرو محصولات با کیفیتی را به بازارهای جهانی عرضه می‎کند و Rav4 یکی از محبوب‎ترین خودروهای آن در کلاس شاسی‎بلند در دنیا می‎باشد که اولین نسل آن در سال 1994 در بازارهای ژاپن عرضه شد که پس از استقبال فراوان از آن به بازارهای جهانی هم راه یافت.

    خریدوفروش تویوتا Rav4 تا به امروز 4 نسل را پشت سر گذاشته و در سال 2019 نیز نسل پنجم آن روانه بازارهای جهانی خواهد شد.

    معرفی تویوتا Rav4

    این خودروی زیبا با طراحی جدید و متفاوت خود نسبت به سال‎های اولیه تولید در نسل چهارم خود سعی کرده است ظاهر آن را مدرن‎تر و جسورتر جلوه بدهد. طراحی چراغ‎ها و جلوپنجره این خودرو شباهت زیادی به تویوتا CHR دارد که یکی از خودروهای کلاس کراس‎اور این کمپانی است دارد. این نسل از تویوتاهای Rav4 نسبت به نسل‎های قبل‎تر خود از فلاپ‎ها و رینگ‎های بزرگ‎تری بهره برده است، فضای داخلی آن دارای کیفیت بسیار بالایی است و با رقبای خود مانند کیا اسپورتیج مقایسه می شود و از نظر فضا، نمره‎ای عالی دریافت می‌کند نمای داشبورد این خودور تقریبا مشابه با تویوتا کرولا 2017 ساخته شده است.

    مزایا و معایب تویوتا Rav4

    این شاسی‎بلند زیبا بعد از تولید 4 نسل همچنان یکی از محبوب‎ترین خودروهای کلاس خود می‎باشد. از مزایای جدیدترین نسل آن می توان به طراحی و ظاهر به روز و زیبای آن همراه با کیفیت بالای ساخت اشاره کرد و تنها ایرادی که کارشناسان توانسته اند به آن وارد کنند ورود صدا به داخل کابین می باشد و البته قیمت بالای آن هم می‎تواند یک نکته منفی به حساب بیاید که البته به دلیل اعتبار کمپانی تویوتا این مورد در بازارهای جهانی زیاد بازتاب نداشته است.

    مشخصات فنی تویوتا Rav4

    اگر قصد خرید تویوتا Rav4 دارید باید بدانید که این خودروی از یک موتور با حجم 2500 سی سی استفاده کرده است که با داشتن 4 سیلندر 16 سوپاپه 177 اسب بخار قدرت دارد. Rav4 از یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک استفاده می‎کند و از نظر مصرف سوخت نیز امتیاز مناسبی دریافت می‎کند به گونه‎ای که مصرف سوخت ترکیبی آن 8.2 لیتر در 100 کیلومتر می باشد که برای یک خودروی شاسی‎بلند عدد بسیار خوبی به حساب می‎آید. این خودرو همچنین 60 ماه یا 100 هزار کیلومتر گارانتی دارد که نشان از کیفیت بالای آن دارد. شتاب اولیه این خودرو در نسل‎های مختلف ارتقا پیدا کرده است و متفاوت می باشد. نسل چهارم آن دارای شتابی معادل 9.3 ثانیه بوده و حداکثر سرعت 220 کیلومتر را ثبت کرده که با توجه کلاس خودرو قابل قبول و مناسب است.

    امکانات و آپشن های تویوتا Rav4

    این خودرو در بازارهای ایران در 3 تیپ متفاوت وجود دارند که امکانات رفاهی و آپشن‎های متفاوتی دارند درحالی‌که ازنظر فنی دقیقاً یکسان هستند. این خودرو از موسسه یورو انکپ موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی شده و در کلاس خود جز پرفروش‌ترین خودروهای جهان می‌باشد. تویوتا Rav4 دارای سیستم ایمنی و ایربگ، سیستم ترمز و پایداری، سیستم تهویه، سیستم کنترل اتوماتیک سرعت و هشدار، سنسورهای هوشمند برای روشنایی، سنسورهای هوشمند پارک، سیستم صوتی و مالتی مدیا، سیستم آینه و شیشه هوشمند، سیستم فرمان و هندلینگ عالی می‌باشد و جز ایمن‌ترین خودروهای شاسی‌بلند دنیا به‌حساب می‌آید.

    خرید و فروش تویوتا Rav4 در بازارهای ایران

    تویوتا Rav4 همانند تمام محصولات دیگر این کمپانی در بازارهای ایران تعدد بالایی دارد و چندین تیپ از آن در ایران موجود هستند که مهم ترین آنها مدل های سفارش امارات (VXR، GXR)،  مدل سفارش عمان و مدل سفارش ایران (T3) هستند. تمامی این مدل ها از نظر مشخصات فنی کاملا مشابه هستند و تفاوت آنها از نظر امکانت رفاهی و ایمنی می باشد. خرید و فروش تویوتا Rav4 در بازارهای ایران در حالی صورت می گیرد که رقبای سرسختی همچون هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، میتسوبیشی اوتلندر و رنو کولئوس را در مقابل خود می‎بیند.

    قیمت تویوتا Rav4 در بازارهای ایران

    همانطور که گفته شد این خودرو در تیپ‎های مختلف و از نسل‎های مختلفی در بازار ایران موجود می‎باشد بنابراین بر اساس مدل، میزان کارکرد، میزان سلامت موتور و بدنه، تعمیرات و هزینه قطعات و فاکتورهای دیگر خرید و فروش می‎شود. با توجه به شرایط بیان شده قیمت تویوتا Rav4 کارکرده در بازارهای ایران از 200 میلیون تومان تا 1 میلیارد تومان می‎تواند متغیر باشد. در بازارهای جهانی تویوتا Rav4 در حدود 30 هزار دلار خرید و فروش می‎شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو