فونیکسریمکسبهتام

رئیس حفاظت محیط زیست در کرج:

۶۶ درصد آلودگی هوای تهران از خودروهای گازوئیلی است

عصر خودرو- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در تهران ۶۶ درصد آلودگی هوا به دلیل تردد خودروهای گازوئیلی است اما در سال جاری جلوی ورود کامیون‌های آلاینده به تهران گرفته شد و دو سوم آلودگی با این اقدام کاهش یافت.

۶۶ درصد آلودگی هوای تهران از خودروهای گازوئیلی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، عیسی کلانتری در جلسه شورای اداری استان البرز که عصر امروز در سالن شهدای دولت استانداری  برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 10 برابر تراکم جمعیت در استان البرز وجود دارد و به شدت پتانسیل آلودگی در این استان وجود دارد که محیط زیست آن را  در معرض تهدید قرار داده است.

    وی افزود: کشور در بخش های مختلف از جمله امنیتی و  توسعه پیدا کرده است، امنیت کشور در این منطقه ناامن آسیا بسیار خوب است.

    معاون رئیس جمهور با بیان اینکه محیط زیست ایران تخریب شده است که در اثر ناپایداری توسعه است،گفت: بر اساس آمار وزارت بهداشت  کسانی که در اثر بدی آب و هوا فوت شده اند حدود سی هزار نفر هستند و آمار کشته شدگان حوادث جاده ای کشور 17 هزار نفر است و آلودگی هوا جان حدود سی هزار نفر را گرفته است.

    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در تهران 66 درصد آلودگی به خاطر خودروهای گازوئیلی است،تصریح کرد: در سال جاری جلوی ورود کامیون‌های آلاینده به تهران گرفته شد و دو سوم آلودگی با این اقدام کاهش یافت، موتورسیکلت‌ها بیش از 5 برابر یک خودرو آلاینده هستند و این موضوع نتایج توسعه ناپایدار است.

    کلانتری با بیان اینکه محیط زیست امانت نسل آینده است،عنوان کرد: به هر قیمتی نباید شغل ایجاد کرد و نتیجه این کار  توسعه نامتوازن است و نباید به هر قیمتی اقدام به تولید کرد.

    وی با بیان اینکه در سال گذشته خسارات ریز گردها در استان خوزستان بیش از میزان ارزش کل تولید محصولات کشاورزی این استان بوده است،گفت: باید در کنار سرمایه گذاری به فکر نگهداری و حفظ محیط‌زیست بود،باید در این حوزه توسعه همراه با حفظ محیط‌زیست انجام شود،از 14 سال قبل بیش از 200 طرح در سازمان محیط زیست متوقف شده بود که با دستور رئیس جمهور پیگیری و ساماندهی شد.

    معاون رئیس جمهور با بیان اینکه آب‌های زیر زمینی مربوط به فرزندان ما است و سازمان حفاظت محیط زیست نمی تواند با 7 هزار پرسنل حافظ محیط زیست باشد،گفت: باید 80 میلیون ایرانی حافظ محیط زیست باشند،اگر از راه علمی وارد شویم حفاظت از محیط زیست محرک توسعه است.

    وی با بیان اینکه صید پلاستیک در سال 2050 بیش از صید ماهی خواهد بود،گفت:کره زمین تحمل مصرف بی رویه پلاستیک را ندارد، در مورد کنوانسیون پاریس عده ای غیر علمی برخورد می کنند و کسانی با آن مخالفت می کنند که بیانیه کنوانسیون پاریس را نخوانده اند، در این کنوانسیون برای سال2030 تعهد کردیم که نسبت به سال پایه با رشد 8 درصدی تولید کربن را کم کنیم که افزایش بهره وری به همراه دارد و دستور مجلس در برنامه ششم در سال 1400  حدود 19 درصد است.

    وی افزود: باید در همه بخش ها تحول در کشور ایجاد شود نباید نعمت‌های خدادادی را حراج کنیم ،ما نگهبان خوبی برای حفظ محیط زیست نسل‌های بعدی نیستیم،در بخش مصرف آب و فرسایش خاک و نابودی جنگل هم متاسفانه مشکلات زیادی وجود دارد،میزان تولید زباله در کشور بسیار بالاتر از میزان تولید زباله در دنیا است.

    کلانتری با بیان اینکه کشت دوم باید در مناطق کم آب کشور متوقف شود،گفت: در استان فارس تولید گندم از 2 میلیون تن تولید به700 هزار تن رسیده است،از آب دریا باید استفاده کرد و باید از این ظرفیت برای توسعه کشاورزی و دامداری استفاده کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو