فونیکسریمکسبهتام

فراخوان هوندا برای ۱ میلیون خودرو به دلیل نقص فنی

عصر خودرو- هوندا احتمالاً حدود یک میلیون خودروی قدیمی خود را در آمریکا و کانادا فرا می خواند چون کیسه‌های هوای راننده که طی فراخوان قبلی نصب شده بودند، احتمالا خطرناک هستند .

فراخوان هوندا برای ۱ میلیون خودرو به دلیل نقص فنی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از تسنیم ،  هوندا احتمالاً حدود یک میلیون خودروی قدیمی خود را در آمریکا و کانادا فرا می خواند چون کیسه‌های هوای راننده تاکاتا که طی فراخوان قبلی نصب شده بودند، احتمالا خطرناک هستند .
    مدارکی که روز دوشنبه توسط سازمان ایمنی کانادا پست شد نشان می دهد که هوندا در حال فراخوانی بسیاری از محبوب ترین مدل های خود برای دومین بار است. قدیمی ترین این مدل ها متعلق به 2001 است و جدیدترین آنها به 2010 بر می گردد .
    مدارک کانادایی نشان می دهد حدود 84 هزار خود درگیر هستند. این مقدار معمولا در آمریکا 10 برابر بیشتر است .
    مدلهای فراخوانده شده عبارتند از: هوندا اکورد 2001 تا 2017 ، سی آر وی از 2002 تا 2006، سیویک از 2001 تا 2005، المنت از 2003 تا 2010، اودیسه از 2002 تا 2004، پایلوت از 2003 تا 2008 و ریج لاین از 2006 و همچنین شامل برخی مدل های لوکس آکورا هم می شود. 
    ‏ کانادا ترنسپورت، آژانس ایمنی حمل و نقل این کشور اعلام کرد خودروهای مشمول شامل خودروهایی می‌شوند که قبلا فراخوانده شده بودند و همچنین سایر خودروهایی که کیسه های هوایشان پس از برخورد نصب شده بودند .
    تاکاتا از نیترات آمونیوم شیمیایی برای ایجاد یک انفجار کوچک جهت آزاد شدن کیسه های هوا استفاده کرده است. ولی این ماده شیمیایی می‌تواند طی زمان به خاطر رطوبت و سرد و گرم شدن هوا خراب شود. می تواند سریع آتش بگیرد و کانیستر فلزی را جدا کند و یک گلوله ساچمه ای مانند را به سمت رانندگان و مسافران پرتاب کند .
    حداقل 23 نفر به خاطر این مشکل در کل جهان جان خود را از دست داده و صدها نفر دیگر مجروح شده اند .
    این فراخوان در بین یک سری بزرگتر از فراخوانی های خودرو در تاریخ آمریکا قرار دارد. حدود 70 میلیون خودرو تا حالا فراخوانده شده اند .
    کریس موریس، سخنگوی هوندا اعلام کرد این شرکت در حال مذاکره با وزارت امنیت ملی حمل و نقل بزرگراهی آمریکاست و قصد دارد یک بیانیه عمومی را منتشر کند .
    مالکان این خودروها باید خودروهای خود را برای تعمیر به فروشنده‌ها تحویل دهند .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو