فونیکسریمکسبهتام

فرمانده انتظامی اصفهان:

مسافران با رعایت قوانین رانندگی ایمنی سفرشان را تضمین کنند

عصر خودرو- فرمانده انتظامی استان اصفهان به مسافران توصیه کرد که با احترام و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، ایمنی و سلامت سفر خود را در تعطیلات نوروزی تضمین کنند.

مسافران با رعایت قوانین رانندگی ایمنی سفرشان را تضمین کنند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سردار مهدی معصوم بیگی افزود: با توجه به آمار بیش از یکهزار نفر جانباختگان حوادث ترافیکی در استان، پلیس بدنبال راهبرد و راهکارهای عملی برای کاهش تصادفات است.
    وی اظهارداشت: در این راستا برای ایام نوروز پلیس شعار و ادبیات جدیدی را عنوان 'مسافر مسوول، سفر لذت بخش' را انتخاب کرده است.
    معصوم بیگی ادامه داد : مسافر مسوول کسی است که تمامی قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت و در قبال سرنشینان خود احساس مسوولیت می کند.
    وی با تاکید بر تبلیغ این عنوان از سوی پلیس استان به مسافران نوروزی گفت: مسافری که رانندگی خودرو سفر را به عهده دارد باید بداند شرط مسافرت رفتن تنها رسیدن به مقصد با شتاب و بی احتیاطی نیست.
    رییس پلیس استان اصفهان اضافه کرد : پلیس با این شعار به رانندگان می فهماند که باید با حس مسوولیت در راندن خودرو مانع از دست دادن عزیزان خود به علت قصور و کوتاهی در رعایت قوانین و مقررات در رانندگی باشند.
    وی در آستانه آغاز سفرهای نوروزی به رانندگان توصیه کرد که احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی را حرمتی برای خود و دیگر اعضا خانواده بدانند و کاری نکننند که در بهار طبیعت خاطره تلخ و ناخوشی برای خود و جامعه به جا بگذارند.
    معصوم بیگی از تمامی دستگاه ها و همچنین تک تک اقشار مردم خواست که پلیس را در رسیدن به هدف کاهش تصادفات جاده ای با ترویج شعار مسافر مسوول یاری کننند.
    وی همچنین با اشاره به طراحی نرم افزاری به نام 'همپا' که سال گذشته با همکاری مشترک دفتر تحقیقات کاربردی و پلیس راه استان به نتیجه رسید گفت: این نرم افزار تاثیر بسیار زیادی در کاهش حوادث رانندگی در نقاط پرتصادف و حادثه استان داشته است.
    رییس پلیس استان اصفهان افزود: نرم افزار مذکور قابلیت نصب بر روی گوشی های تلفن همراه هوشمند را دارد و پس از نصب آن در فاصله یک کیلومتری قبل از وارد شدن راننده به نقطه پرتصادف پیامی صوتی پخش و نسبت به آن نقطه وی را هوشیار می کند.
    وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 109 نقطه پرتصادف استان که توسط کارشناسان مورد شناسایی قرار گرفته بود برای هشدار دادن رانندگان در این نرم افزار قرار داده شده است.
    فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه نرم افزار مذکور در حال حاضر فقط قابلیت هشدار دادن برای نقاط پرتصادف استان اصفهان را دارد، افزود: با استقبالی که از این نرم افزار صورت گرفته به زودی نقاط پرتصادف 7 استان دیگر نیز زیر پوشش این طرح قرار می گیرد.
    وی از دیگر اقدامات پلیس در نوروز 98 را ایجاد 30 ایستگاه ایمنی و سلامت در جاده های برای کاهش تصادفات عنوان کرد و گفت: تمامی توان انتظامی استان برای این کار بکار گرفته شده است.
    رییس پلیس استان اصفهان یادآور شد: برای این منظور 800 نفر از ماموران پلیس استان در قالب پلیس راهور، راه و انتظامی امنیت مسافران نوروزی را تامین می کنند.
    بنا به اعلام اداره کل پزشکی قانونی اصفهان، در 10 ماهه امسال 949 نفر در حوادث ترافیکی استان جان باختند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (873 نفر) معادل 8،7 درصد افزایش را نشان می‌ دهد.
    همچنین آمار مصدومان حوادث ترافیکی در مدت 10 ماهه امسال به 23 هزار و 676 نفر رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8،5 درصد افزایش داشته است.
      استان اصفهان علاوه بر تنوع زیست محیطی و اقلیمی با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های 'وزوان' ،'مزدآباد' و 'مون' به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران خارجی و داخلی بویژه در ایام نوروز است.
    استان اصفهان بیش از 600 خانه تاریخی وجود دارد که بیش از نیمی از آنها در شهر اصفهان قرار دارد.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط