فونیکسریمکسبهتام

وزیر راه :

بلیت اتوبوس بعد از سفرهای نوروزی به نرخ سابق برمی‌گردد

عصر خودرو- وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی بلیت اتوبوس در سفرهای نوروزی به دلیل سفر یک سر خالی اتوبوس ها، از بازگشت قیمت بلیت به نرخ سابق پس از اتمام سفرهای نوروزی خبر داد.

بلیت اتوبوس بعد از سفرهای نوروزی به نرخ سابق برمی‌گردد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در خصوص افزایش 20 درصدی نرخ کرایه اتوبوس‌های بین‌شهری تصریح کرد: در کشور بیش از 14 هزار و 500 دستگاه اتوبوس فعالیت می‌کند و این افزایش 20 درصدی سنتی است که در سال‌های گذشته پایه‌گذاری شده و بعد از آن به نرخ سابق بازمی‌گردد.

    وی افزود: البته باید دقت کرد که رانندگان و فعالان حوزه حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای افراد زحمت‌کشی هستند که در این ایام برای خدمت‌رسانی به مردم در برخی از مسیرها مجبور به بازگشت یک سر خالی هستند که هزینه‌هایی را به آن‌ها تحمیل می‌کند و این افزایش برای جبران این هزینه‌ها صورت می‌گیرد.

    افزایش قیمت بلیت اتوبوس از سوی دولت نیست

    به گفته اسلامی دولت توانایی مالی برای اختصاص یارانه به ناوگان اتوبوس‌رانی برای ارتقای امکانات فنی، رفاهی و آماده‌سازی ندارد و باید دانست که این افزایش قیمت از سوی دولت نیست و اتحادیه و صنف برای قیمت‌گذاری در ایام مختلف تصمیم‌گیری می‌کنند.

    هر 15 دقیقه از رانندگان اتوبوس عکس گرفته می‌شود

    وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: با توجه به آنکه طبق آمار بیشتر حوادث جاده‌ای مربوط به 30 کیلومتری شهرهاست، برنامه‌ریزی شده تا در نوروز 98 با محوریت فرمانداران و استانداران و دستور ویژه وزیر کشور به آن‌ها و با به‌کارگیری امکانات محلی شهر و روستاهای اطراف جاده، ایمنی مسیرهای پرحادثه بیش از پییش شود.

    وی ادامه داد: امسال برای افزایش ایمنی سفرها با حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای، تمامی اتوبوس‌ها به سیستم «سپهتن» مجهز شده‌اند و در همه آن‌ها دوربین نصب‌شده و هر 15 دقیقه یک‌بار از راننده عکس گرفته می‌شود تا به‌وسیله این اقدامات رفتار رانندگان قبل، حین و بعد از سفر مورد ارزیابی «برخط» قرار گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو