فونیکسریمکسبهتام

سلامت روانی و جسمی رانندگان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد

عصر خودرو- استاندار قزوین گفت: دستگاه های مرتبط باید به سلامت روانی و جسمی رانندگان هنگام صدور گواهینامه بیشتر توجه کنند.

سلامت روانی و جسمی رانندگان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز دوشنبه در نشست شورای راهبری تصادفات استان، تاکید کرد: متاسفانه به عامل انسانی که یکی از مهمترین عوامل تصادفات به شمار می رود توجه چندانی نشده در حالی که هنگام آزمون در مواقع صدور گواهینامه باید برخی موارد از جمله سلامت بینایی، شنوایی و روانی افراد مورد توجه جدی قرار گیرد.
    وی، معضل عدم استاندارد بسیاری از خودروها را نیز یادآور شد و تصریح کرد: رسیدگی به این مساله اگرچه باید در سطح کلان کشور صورت پذیرد اما باید علت سوانح جاده ای مربوط به نقص خودرو از سوی کارشناسان بررسی شود.
    استاندار قزوین اضافه کرد: جاده نیز یکی دیگر از عوامل مهم وقوع سوانح رانندگی به شمار می رود که با توجه به تردد میلیونی سالانه خودروها از راه های ارتباطی استان بحث رفع و اصلاح نقاط حادثه خیز باید به طور جدی در دستور کار این شورا قرار گیرد.
    به گفته زاهدی، استان قزوین اگرچه در سه سال گذشته با کاهش آمار سوانح رانندگی روبرو بوده اما در حوزه شدت تصادفات وضعیت قابل قبولی نداریم.
    وی ارایه برنامه جامع کاهش تصادفات از سوی دستگاه های ذیربط استانی را از مصوبات مهم این نشست برشمرد و افزود: تمامی عوامل تاثیرگذار در میزان، شدت و خسارت تصادفات استان باید مورد رصد قرار گرفته و آمار آن نیز به وزارت کشور ارسال شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط