فونیکسریمکسبهتام

بهترین پایان در سخت ترین سال صنعت خودرو؛

ثبت رکورد تولید و تحویل محصولات سایپا در اسفند ۹۷

عصر خودرو- گروه خودروسازی سایپا در حالی یکی از سخت‌ترین سال‌های فعالیت خود را پشت سر گذاشت که آمارها نشان می‌دهد تحولات ناشی از تغییر مدیریت ارشد این گروه و رویکردهای سازمانی، موجب شده این گروه رکورد تولید و تحویل خودرو در اسفندماه را به‌نام خود ثبت کند.

ثبت رکورد تولید و تحویل محصولات سایپا در اسفند ۹۷
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از سایپانیوز سیدجواد سلیمانی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در همین خصوص گفت: سایپا با وجود همه محدودیت‌ها، توانست ضمن اجرای یک برنامه تولیدمحور، تیراژ روزانه خود را به بیش از 2200 دستگاه برساند. این مهم در حالی رخ داده که محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها و تعلیق همکاری‌های بین‌المللی خودروسازان، در کنار افزایش شدید نرخ ارز و کاهش منابع مالی مورد نیاز جهت تأمین مواد اولیه تولید، مشکلاتی را در زنجیره تأمین به‌وجود آورد و خطوط تولید صنعت خودرو را در آستانه توقف کامل قرار داد.

    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه گفت: تولید خودرو در گروه سایپا در دوماهه پایانی سال، افزایش یافت و در اسفندماه نیز رکورد تولید هفت‌ماهه این گروه شکست که این موضوع موجب تسریع در تحویل خودروهای مشتریان، کاهش قیمت محصولات سایپا در بازار، حفظ اشتغال کارکنان این صنعت و رونق فعالیت قطعه‌سازان شد.

    ‎سلیمانی افزود: التهاب بازار خودرو در سایه همین سیاست‌ها، در روزهای اخیر به کنترل درآمد و شاهد کاهش دست‌کم، 10 درصدی قیمت محصولات سایپا در بازار آزاد بودیم.

    وی همچنین از تلاش این مجموعه برای ادامه روند افزایشی تولید و تحویل محصولات این گروه در سال آینده خبرداد و گفت: با افزایش تولید پس از تعطیلات نوروز، تحویل خودروهای معوقه مشتریان را با سرعت بیشتری ادامه می‌دهیم.

    سلیمانی ضمن اشاره به حمایت‌های وزیر و مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت از صنعت خودرو در راستای منافع مردم و مشتریان افزود: سایپا در سال 97 توانست حدود 420 هزار دستگاه خودرو تولید کند که رسیدن به این تیراژ در یکی از سخت‌ترین سال‌های فعالیت صنعت خودرو، امیدها را نسبت به آینده افزایش ‌دهد.

    وی اضافه کرد: در دو ماهه پایانی سال 97 با افزایش تولید، پاسخ‌گویی به تعهدات را با سرعت بیشتر ادامه دادیم؛ به‌طوری‌که در آخرین ماه امسال، توانستیم بیش از 18 هزار خودرو را تحویل مشتریان دهیم.

    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: با رشد فزاینده تولید در سال جاری، بخش اعظمی از نیروی انسانی تعدیل‌شده در صنایع قطعه‌سازی، به چرخه تولید بازگشتند و خطوط قطعه‌سازان با تحرک بیشتری، فعالیت خود را ادامه داد.

    سلیمانی با اشاره به کاهش قیمت خودرو در بازار نیز افزود: با عرضه بیشتر خودرو به بازار، قیمت محصولات سایپا بیش از 5 میلیون تومان کاهش یافت.

    وی با اشاره به برنامه سایپا برای جایگزینی خودروهای معوقه خارجی با محصولات داخلی هم گفت: با استفاده از سبد محصولات کنونی و یا تحویل خودروهای جدید در سال آینده، از تمام ظرفیت خود برای جلب رضایت کامل مشتریان استفاده خواهیم کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو