فونیکسریمکسبهتام

هشدار پلیس نسبت به افزایش کشته های تصادفات رانندگی در ۲۴ ساعت گذشته

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور نسبت به افزایش کشته‌های تصادفات در ۲۴ ساعت گذشته هشدار داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در ۳۷۰ تصادف فوتی و جرحی، ۳۸ نفر کشته و ۴۷۱ نفر مجروح شدند.

هشدار پلیس نسبت به افزایش کشته های تصادفات رانندگی در ۲۴ ساعت گذشته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سردار سیدکمال هادیان فر با اشاره به پایان دور اول سفرهای نوروزی افزود: دور دوم سفرهای نوروزی در حالی از فردا آغاز می‌شود که سازمان هواشناسی کشور برای دو سه روز آینده بارش باران و لغزندگی معابر را پیش بینی کرده است.
    وی با اشاره به تصادفات شبانه روز گذشته گفت: انحراف به چپ، سرعت غیرمجاز، خستگی و خواب آلودگی و تخطی از سرعت مطمئنه مهمترین علت تصادفات فوتی جرحی 24 ساعت گذشته بوده است.
    رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه 49 درصد تصادفات شبانه روز گذشته از شکل واژگونی بوده، گفت: عدم کنترل وسیله نقلیه به دلیل لغزندگی معابر، تخطی از سرعت مطمئنه و خستگی و خواب آلودگی مهمترین علت این تصادفات بوده است.
    وی از برخورد با تخلفات حادثه ساز خبر داد و گفت: تنها طی شبانه روز گذشته 2 هزار و 650 دستگاه خودرویی که تخلفات حادثه ساز داشتند توسط عوامل پلیس راه و راهور در معابر کشور توقیف شدند.
    سردار هادیانفر به ساعت رخداد تصادفات رانندگی در شبانه روز گذشته اشاره کرد و گفت: بر اساس آمارها در این مدت بین ساعت 8 صبح تا 12 ظهر بیشترین تصادفات رانندگی رخ داده است که این امر نشان می دهد متاسفانه رانندگان استراحت لازم را نداشتند و با خستگی سفر وارد محور شده‌اند. بنابراین مجدد توصیه می‌کنیم رانندگان پیش از آغاز سفر حتما به خوبی استراحت کنند و تاکید می کنیم هیچ چیز جای خواب را به جز خواب نمی گیرد.
    وی از تشدید برخورد با تخلفات حادثه‌ساز خبر داد و گفت: برابر دستورالعمل صادره مأموران پلیس راه با هرگونه تخلف حادثه ساز در معابر جدی برخورد می‌کنند. خودروهایی که با خانواده هستند پس از طی مراحل لازم و توقیف ساعتی ترخیص و سایر خودروها 72 ساعت توقیف می شوند.
    به گفته رئیس پلیس راهور ناجا خودروهایی که دارای تخلفات حادثه ساز در نوروز هستند در صورت ارتکاب مجدد تخلفات حادثه ‌ساز تا پایان تعطیلات نوروز در پارکینگ پلیس می مانند.
    وی با اشاره به اینکه طی هفت روز گذشته تا دیروز با کاهش 15 درصدی تلفات رانندگی در جاده ها مواجه بودیم، افزود: با توجه به افزایش شمار کشته های تصادفات در شبانه روز گذشته این میزان کاهش به حدود 4 درصد رسیده است.
    رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون حدود 170 نفر در صحنه تصادفات کشته و 3750 نفر مجروح شدند.
    وی از رانندگان خواست ضمن رعایت قوانین و مقررات رانندگی از عجله و شتاب در رانندگی پرهیز کرده و با توجه به شرایط جوی حتما سرعت مطمئنه را در رانندگی رعایت کند تا دچار حادثه نشوند.
    رانندگان می‌توانند از طریق تلفن 88255555 یا 120 و یا از طریق سایر سامانه‌های پلیس راهور ناجا همچون سایت راهور 120 از آخرین وضعیت راه ها مطلع شده و سپس وارد محورها شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو