فونیکسریمکسبهتام

ساخت کارخانه‌ باتری‌سازی؛

تنها راه‌حل کاهش بیکاری!

عصر خودرو- پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان به تازگی از لزوم ساخت و احداث کارخانه‌های تولید باتری مخصوص خودروهای برقی در اروپا سخن گفته است.

تنها راه‌حل کاهش بیکاری!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

    بر اساس تحقیقات صورت گرفته، تاکنون سهم خودروهای برقی و الکتریکی تنها 1.5 درصد از فروش تمام خودروهایی است که در ایالات متحده آمریکا به فروش رسیده است. البته موارد و نکات مهمی برای خودروهای برقی و الکتریکی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. به عنوان مثال، مسافت قابل پیمایش با هر بار شارژ، قیمت تمام شده برای مصرف کننده و در دسترس بودن امکانات و خدمات مورد نیاز نظیر ایستگاه‌های شارژ خودرو باید با همکاری شرکت‌های خودروسازی، تکنولوژی و دولت‌ها ساخته شود.

    یکی از اصلی ترین محورهای موفقیت در تولید وسایل نقلیه برقی و الکتریکی بدون شک ساخت باتری‌های موردنیاز برای این محصولات است که هم اکنون در کشورهای دیگری همچون چین، اندونزی و تایوان صورت می‌گیرد. به گفته مقامات فولکس واگن، این ضرورت برای شرکت‌های خودروساز اروپایی وجود دارد که در صورت افزایش تولید خودروهای برقی، باید به فکر احداث، راه اندازی و تولید انبوه باتری‌های قدرتمند و با گنجایش بالا مخصوص این وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست افتاده و بدین ترتیب سودآوری و درآمدزایی خود را از تولید و فروش محصولات مذکور افزایش داده و از وابستگی به کارخانه‌های خارجی و آسیایی خود را برهانند.

    حالا به تازگی وزیر اقتصاد آلمان نیز در تأیید این اظهارات، خاطرنشان کرده است که حتی اگر فقط برای جلوگیری از افزایش نرخ بیکاری و رشد اشتغالزایی در اروپا هم باشد، باید کارخانه‌های بزرگی به منظور ساخت و تأمین باتری موردنیاز خودروهای برقی و الکتریکی در کشورهای اروپایی صنعتی ساخته و راه اندازی شود.

    وی همچنین در گفت‌وگویی با گزارشگر روزنامه آلمانی اشپیگل افزود که این اقدام برای عقب نیفتادن اروپا از رقبای قدرتمند و بزرگ خود در آمریکا و چین بسیار لازم، ضروری و حیاتی به شمار خواهد رفت.

    به گفته رویترز، وی در واقع ساخت و احداث کارخانه‌های باتری سازی در اروپا را تنها راهکار برون رفت از معضل بزرگ بیکاری دانسته و عنوان کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو