فونیکسریمکسبهتام

رکورد فروش ۴۰۰ هزار دستگاه به کدام خودروی برقی رسید؟

عصر خودرو- شرکت نیسان موتورز به تازگی اعلام کرده است که خودروی برقی نیسان لیف به رکورد فروش ۴۰۰ هزار دستگاه دست یافته است.

رکورد فروش ۴۰۰ هزار دستگاه به کدام خودروی برقی رسید؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، با توجه به افزایش محبوبیت و گسترش استفاده شهروندان از خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست، کشورهای مختلفی در جهان درصدد توسعه زیر ساخت‌های لازم برای استفاده هرچه بیشتر از وسایل نقلیه برقی هستند.

    بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

    بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

    نیسان لیف که در دسامبر سال 2010 میلادی معرفی و بعد از آن روانه بازارهای جهانی فروش شد، همواره در سال گذشته پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی و دوستدار محیط زیست در جهان شناخته و معرفی شده است که حالا بر اساس تازه‌ترین آمارها و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت اتوبلاگ موفق شده است به رکورد بی سابقه فروش 400 هزار دستگاه در جهان دست پیدا کند که خود موفقیت و دستاورد بزرگی برای یک خودروی برقی به شمار می‌آید.

    گفته می‌شود تمامی مدل‌های نیسان لیف، روی هم رفته بالغ بر 10 میلیارد کیلومتر مسافت را روی زمین در کشورها و شهرهای مختلف پیموده‌اند.

    این خودروی پرفروش و محبوب هم اکنون در سه قاره آسیا، اروپا و آمریکا تولید می‌شود که از کارخانه‌های میزبان خط تولید می‌توان به آپامای (Oppama) ژاپن، ساندرلند انگلستان و اسمرنای ایالت تنسی در ایالات متحده آمریکا اشاره کرد.

    هم اکنون نیسان لیف در 50 کشور جهان عرضه می‌شود که قرار است بازارهای فروش آن به کشورهای دیگر همچون مناطقی از آمریکای لاتین، آسیا و اقیانوسیه نیز افزایش یابد.

    سال گذشته بود که این خودروی الکتریکی و پاک با فروش بالغ بر 40 هزار دستگاه، لقب محبوب ترین و پرفروش‌ترین خودروی برقی اروپا را از آن خود کرد و در نروژ نیز عنوان پرفروش‌ترین خودرو (چه برقی چه بنزینی و دیزلی) نیز به این خودرو اختصاص پیدا کرد.

    گفتنی است که نسل جدید نیسان لیف از باتری بزرگ‌تری بهره برده است تا بتواند با هر بار شارژ مسافتی معادل 270 کیلومتر را بپیماید. از قابلیت‌های این خودروی جدید می‌توان به سیستم‌های مدرن کمک راننده شامل فناوری تک پدال e-Pedal، پرو پایلوت و حالت نیمه خودران پارک نیز اشاره کرد.

    به گفته تحلیلگران بازار، یکی از پررنگ‌ترین نقاط قوت نیسان لیف، ضریب بالای ایمنی آن است که در تازه‌ترین تست و آزمایش‌های تصادفات یورو NCAP، پنج ستاره کامل را دریافت کرده است.

    فناوری خودروهای برقی که این روزها به سرعت در حال تکامل و پیشرفت است، تبدیل به یکی از عواملی شده است که خودروسازان برتر و مشهور جهان را به رقابت تنگاتنگی فراخوانده و هریک از آنها را به طراحی و تولید یک محصول بهتر، با کیفیت بالاتر و توان پیمایشی بیشتر واداشته است.

    در این میان ظرفیت باتری و زمان شارژ آن از بزرگترین فاکتورهای موفقیت خودروسازان در این عرصه به شمار می‌رود که حالا به نظر می‌رسد برند آلمانی پورشه گوی رقابت را از بزرگترین تولیدکننده خودروهای برقی یعنی تسلاموتورز آمریکایی ربوده و در جایگاه نخست کوتاه‌ترین زمان شارژ این محصولات ایستاده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو