فونیکسریمکسبهتام

به دلیل ثبات شرایط جوی در کشور

افزایش تردد‌های جاده‌ای در ۲۴ ساعت آینده

عصر خودرو- معاون سازمان راهداری کشور از افزایش تردد جاده‌ای در ۲۴ ساعت آینده به دلیل ثبات شرایط جوی در کشور خبر داد.

افزایش تردد‌های جاده‌ای در ۲۴ ساعت آینده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از صدا و سیما، رضا اکبری با اشاره به اینکه شرایط ناپایدار جوی در روز‌های گذشته سبب کاهش تردد جاده‌ای و تعویق سفر‌های مردم شده است افزود: در 12 ساعت گذشته با اطلاع رسانی سازمان صدا و سیما مبنی بر پرهیز از مسافرت‌های غیر ضروری به دلیل شرایط جوی بیش از 30 درصد تردد‌های جاده‌ای نسبت به پیش بینی سازمان راهداری در این ایام کاهش یافته است.


    وی با اشاره به افزایش تردد‌ها در دو روز آینده و بالا رفتن احتمال تصادف در جاده‌ها گفت: درخواست ما از مردم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی است تا ما با کنترل مناسب و تخلیه بار ترافیک از مراکز استان‌ها شاهد تردد روان در جاده‌ها باشیم.
    معاون راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری کشور ادامه داد: طبق پیش بینی انجام شده در دو روز آینده محور‌های منتهی به تهران از قم، اراک و قزوین دارای بار ترافیکی زیادی خواهد بود که ما با استقرار نیرو‌های عملیاتی سعی در کنترل مناسب این مسیر‌ها خواهیم داشت.
    اکبری در خصوص راه‌های مسدود شده بر اثر سیل، کولاک و ریزش کوه افزود: از مجموع 38 محور بسته شده هم اکنون 19 محور بازگشایی شده و میانگین مدت زمان بازگشایی این محور‌ها 5 ساعت بوده و مابقی محور‌های مسدود شده به دلیل ریزش کوه، رانش زمین، آب بردگی جاده و آب گرفتگی است.

    وی گفت: هم اکنون دو محور در جاده گلستان و محور یاسوج - شیراز نیز به دلیل سیل مسدود هستند که نیرو‌های عملیاتی سازمان راهداری در آن محور در حال فعالیت برای بازگشایی راه مسدود شده هستند.
    معاون راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری کشور با اشاره به ادامه مسدود بودن جاده چالوس افزود: این جاده به دلیل وجود کوه‌های مرتفع و نقاط ریزشی در زمان بارندگی‌ها به شدت آسیب پذیر بوده و احتمال ریزش کوه در آن وجود دارد بنابراین علاوه بر بازگشایی محور و پاکسازی سطح راه، باید برای بارش‌های بعدی از ریزش نکردن کوه اطمینان حاصل شود به همین دلیل همکاران ما در حال معاینه محور هستند و تا زمان حصول اطمینان از ایمنی تردد، این جاده بسته خواهد بود.
    اکبری با اشاره به اینکه طبق اخرین اطلاعات هواشناسی شاهد بارش‌های پراکنده در آذربایجان شرقی، کرمان، یزد و هرمزگان هستیم ادامه داد: بارش‌های برف پراکنده نیز در راه‌های منتهی به تهران از سمت کوهپایه‌های البرز وجود دارد به همین دلیل محور کندوان همچنان مسدود و هراز و فیروزکوه باز و علیرغم این بارش‌ها تردد در جریان است.
    وی با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی از غرب کشور و به اوج رسیدن آن در روز‌های یازده و دوازده فروردین گفت:: مسافران برای اطمینان از وضعیت راه‌ها حتما از سامانه و سایت 141 اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کرده و سپس به جاده‌ها وارد شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو