فونیکسریمکسبهتام

خبرهای ترافیکی نوروز (۶۹)

وضعیت بار ترافیکی محورهای اصلی در سراسر ایران

اسامی ۷ محور جاده‌ای مسدود

عصر خودرو- مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور ضمن تشریح آخرین وضعیت ترافیکی محورهای مهم و اصلی، اسامی ۷ محور جاده‌ای مسدود را اعلام کرد.

وضعیت بار ترافیکی محورهای اصلی در سراسر ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، علی‌اکبر آشوری با اشاره به این‌که استان‌های اصفهان، تهران، قزوین، همدان، مرکزی، چهارمحال بختیاری، لرستان، گیلان، کرمانشاه و کردستان با بارش برف و باران همراه هستند اظهار کرد: در برخی از این استان‌ها شاهد مه گرفتگی نیز هستیم و برخی محورهای استان کرمان با پدیده گرد و خاک مواجه هستند.

    وی با بیان این‌که محورهای شریانی یاسوج – شیراز، شاهرود – آزادشهر، آق قلا – گرگان و محور قدیم خرم آباد – پلدختر به دلیل شرایط جوی حاکم محدود هستند اعلام کرد: علاوه بر این سه محور مشهد – نیشابور، اهرم – فراشبند و گناوه – شیف دیگر محورهای شریانی کشور هستند که در حال حاضر مسدود شده‌اند.

    مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور با اشاره به این‌که همکاران سازمان راهداری در حال پیگیری وضعیت این محورها بوده و تلاش برای بازگشایی در دستور کار قرار دارد گفت: در برخی از محورها به دلیل وقوع سیلاب باید منتظر فروکش شدن آب ماند تا مجدداً تردد برقرار شود و به صورت کلی باید خاطرنشان کنیم که نیروهای راهداری در محورهای مربوطه مستقر هستند تا در اولین فرصت جاده‌های مسدود بازگشایی شوند.

    او همچنین به وضعیت ترافیکی محورها مهم و اصلی سراسر ایران اشاره کرد و افزود: محور تهران – آمل حد فاصل پلور تا گزنک و محدوده وانا دارای ترافیک نیمه سنگین بوده و در آزادراه تهران – کرج – قزوین نیز حد فاصل پل کلاک تا کردان وضعیت مشابهی برقرار است.

    آشوری محور تهران – قزوین محدوده بهشت زهرا، آزادراه قزوین – رشت و بالعکس، محدوده رودبار و امامزاده هاشم، محور کرج – چالوس حد فاصل تونل کندوان، سیاه بیشه، هزار چم، انارک و مرزن آباد نیز با ترافیک نیمه سنگین مواجه هستند.

    او با اشاره به این‌که از 25 اسفندماه سال گذشته تا 7 فروردین سال 1398 بر اساس آمار دستگاه‌های تردد شمار 25 میلیون و 689 هزار و 169 تردد بین استانی ثبت شده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این با سامانه تلفنی 141 سازمان راهداری بیش از 5 میلیون تماس در کل کشور برقرار شده است.

    مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور ادامه داد: در محدوده زمانی مذکور 8814 ماشین روز فعالیت صورت گرفته و 45 هزار و 682 تن شن و نمک و نیز 9532 تن نمک مصرف شده است و در مجموع 123 هزار کیلومتر خط محورهای مختلف کشور برف روبی شده‌اند. هم‌چنین 8951 خودروی گرفتار در برف توسط همکاران راهداری رها شده و 1700 مسافر در راهدارخانه‌ها اسکان گزیده‌اند.

    به گزارش ایسنا، کلیه مسافران می‌توانند با ورود به سایت 141.ir و نیز استفاده اپلیکیشن موبایلی 141 و یا ارسال عدد 141 به سامانه پیامکی 1000141 از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی کشور مطلع شوند و علاوه بر موارد عنوان شده تلفن گویای 141 آماده پاسخگویی به مسافران است.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط