فونیکسریمکسبهتام

خبر ویژه وزیر صنعت؛

رایزنی با همتی و دژپسند برای حل مشکل نقدینگی و ماده اولیه تولید

عصر خودرو- وزیر صنعت، معدت و تجارت از رایزنی با رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد برای حل دو مشکل اساسی تولید یعنی کمبود نقدینگی و تامین ماده اولیه خبر داد.

رایزنی با همتی و دژپسند برای حل مشکل نقدینگی و ماده اولیه تولید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، رضا رحمانی ضمن تبریک سال نو و بهار طبیعت افزود: وزارت صمت برای دستیابی به این مهم از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات موجود بهره گیری خواهد کرد.

    وی در ادامه با بیان اینکه شاه بیت تهاجم اقتصادی دشمنان تعطیلی صنایع و واردکردن لطمات شدید به پیکره تولید داخلی بود، اظهارداشت: تیر دشمنان به همت صنعتگران، مردم و مسئولان در سال گذشته به سنگ خورد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: چرخ تولید و صنعت کشور متاثر از تهاجم اقتصادی دشمنان نه تنها از حرکت باز نایستاد بلکه با قوت و قدرت به سمت جلو در حال حرکت است.

    وی همچنین افزود: خوشبختانه با نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «رونق تولید» انرژی‌ها مضاعف و همین طور فضا را برای برخی از فعالیت‌ها در جهت حمایت از تولید ملی باز کرده است.

    رحمانی اظهارداشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این مسیر برنامه‌های مختلفی مانند تامین مواد اولیه، نقدینگی و بسیاری موارد دیگر را همچون سال قبل به شدت دنبال خواهد کرد.

    وی گفت: مشکلات تامین مواد اولیه داخلی واحد‌های تولیدی نسبت به خارجی کمتر است، اما ضرورت دارد برخی تصمیمات در مسیر مزبور اصلاح شود.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت به بحث تامین نقدینگی واحد‌های تولیدی نیز اشاره کرد و افزود: برای تحقق پذیری هدف مدنظر با وزیر اقتصادو دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و مدیران عامل برخی از بانک‌ها گفتگو و تبادل نظر شده است.

    وی تاکید کرد: امسال باید توجه ویژه‌ای برای تامین نقدینگی واحد‌های تولیدی در کشور صورت گیرد چرا که نقدینگی در تولید مثل آب به مزرعه و خون به رگ است.

    رحمانی گفت: خوشبختانه امکانات و تجهیزات خوبی برای تولید در بخش‌های مختلف کشور وجود دارد که برای رونق تولید و اشتغال باید به بهترین وجه ممکن بستر تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی را در جامعه فراهم کرد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: امسال 15 پروژه ویژه در حوزه صنعت، معدن و تجارت طراحی شده است.

    وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه پروژه‌های مزبور جدید هستند، اظهاردشت: برخی از این پروژه‌ها در سال حمایت از کالای ایرانی در کشور آغاز شد و امسال نیز بصورت جدی دنبال می‌شود.

    رحمانی در ادامه نوسازی صنایع، فعال سازی معادن کوچک، تکمیل زنجیره ارزش فلزات اساسی مانند فولاد، آلومینیوم و مس، نظام جامع و نوین عرضه و فروش، تکمیل و اجرای سامانه‌های الکترونیکی مختلف از جمله سامانه جامع انبار، تجارت، مبارزه با قاچاق کالا و بسیاری موارد دیگر را از جمله این برنامه‌ها برشمرد و یادآورشد: آثار اجرای برنامه‌های مزبور منجر به تقویت تولید ملی، اصلاح شبکه‌های توزیع، رفع مشکل پدیده دلالی و واسطه گری، گسترش شفافیت، مبارزه با قاچاق، خدمات رسانی بهتر به مردم و ... خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو