فونیکسریمکسبهتام

وقتی شهرداری تهران پایبند به ابلاغیه‌های خود نیست

رنگ‌آمیزی جداول، ممنوعه‌ای که انجام می‌شود

عصر خودرو- طبق آئین نامه پالت رنگی شهر تهران رنگ آمیزی جداول خیابان‌ها و بزرگراه‌ها ممنوع است.

وقتی شهرداری تهران پایبند به ابلاغیه‌های خود نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، هر ساله پیش از شروع سال نو سازمان زیباسازی شهرداری تهران بر اساس اولویت نیاز مناطق پایتخت، اقدام به زیباسازی شهرمی‌کند. از جمله اقداماتی که سازمان زیباسازی شهرداری تهران پیش از آغاز سال نو در پایتخت انجام می‌دهد،  رنگ آمیزی معابر شهری است. در اینجا این پرسش بوجود می آید که آیا این اقدام سازمان زیباسازی شهرداری تهران هزینه‌ای به‌جاست یا خیر؟

     آئین نامه پالت رنگی شهر تهران در زمستان 97، توسط سازمان زیبا سازی شهرداری رونمایی شد. در این کتاب کلیه اصول زیباسازی شهر تهران برپایه توجه به آداب، رسوم، فرهنگ و تمدن اسلامی _ایرانی، پس از ساعت‌ها مطالعه و کار کارشناسی شده آمده است. این  پس از انتقادات گسترده به هزینه کرد بی جا و شکل نامتعارف برخی از اقدامات در راستای زیبا سازی پایتخت توسط سازمان زیباسازی شهرداری تهران تهیه و تدوین شد.

    از مواردی که در آئین نامه پالت رنگی شهر تهران آمده اصول و قوانین رنگ آمیزی مکان‌ها و معابرعمومی است. از مکان‌هایی که اصول رنگ آمیزی آن‌ها در این کتاب آمده است، می‌توان به پیاده راه‌ها، پل‌های عابر پیاده، سطل‌های مکانیزه، نشیمن‌گاه‌های شهری، نرده‌ها، حصار‌ها و پل‌های هم‌سطح، اشاره کرد.

    در بند (9-4) آئین نامه پالت رنگی شهر تهران آمده  رنگ آمیزی جداول خیابان‌ها و بزرگراه‌ها ممنوع است. این بند شامل یک تبصره است که در آن آمده، به منظور رعایت امنیت بیشتر در داخل تونل‌ها و پیچ‌های تند می‌توان از ترکیب رنگ سیاه-سفید و یا زرد-سیاه برای رنگ آمیزی جداول نقاط حادثه خیز استفاده کرد.

    برزین ضرغامی رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: کارگروه تهیه و تدوین شیوه نامه پالت رنگ شهری، با توجه به تاریخ، فرهنگ و اقلیم، نوع رنگ مصرفی برای زیباسازی معابر شهری تهران را تعیین کرده است.

     رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به ممنوعیت رنگ آمیزی جداول معابر شهری گفت: کارگروه آئین نامه پالت رنگی شهر تهران رنگ آمیزی کلیه جداول معابر شهری را ممنوع کرده است، اما انجام آن در حال حاضر توسط شهرداری، برای بهبود و افزایش کیفیت جداول قدیمی است که تخریب آن کیفیت بصری شهر را پایین آورده و در معابری نیز از بین برده است.

    وی ادامه داد: این کارگروه تعیین کرده که کلیه جداول جدیدی که در معابر نصب می‌شود، رنگ آمیزی آن ممنوع است و باید از همان ابتدا این جداول به رنگ سیمان و بتن خود باقی بمانند.

     ضرغامی در توضیح بیشتر رنگ آمیزی برخی از جداول معابر شهری گفت: مشکلی که ما در این باره با آن مواجه هستیم جداولی هستند که از قبل رنگ آمیزی شده اند. این جداول با گذشت زمان کیفیت اولیه خود را از دست داده و چهره شهر را نازیبا کرده اند که به اجبار شهرداری مناطق تهران مجبور به رنگ آمیزی مجدد آن هستند.

    وی ادامه داد: در بحث نوسازی شهری، اولویت سازمان زیبا سازی شهری شستشوی جداول معابر شهری است، اما در برخی نقاط، نوسازی و بهبود وضعیت جداول معابر از طریق شسشتو امکان پذیر نیست که در این موارد ما مجبور به زیر سازی جداول و رنگ آمیزی مجدد آن هستیم.

    رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران در توضیح فرآیند اجرای طرح‌های زیبا سازی مناطق شهری و هزینه‌های آن گفت: سیاست سازمان زیبا سازی شهر تهران کمک به شهرداری مناطق است که این کمک و مشاوره در قالب معرفی کارگروهی است که در شهرداری مناطق پایتخت در حال انجام مشاوره و خدمت هستند.

    وی ادامه داد: فرآیند واگذاری پروژه‌های زیبا سازی شهر تهران به پیمانکاران یا از طریق برگزاری مناقصه است و یا از میان شرکت‌هایی است که در گذشته کارنامه قابل قبولی را در انجام پروژه‌های شهری دارند

    ضرغامی با اشاره به میزان آلایندگی تهران گفت: بحث میزان شاخص‌های آلودگی شهر تهران سبب شده، شهرداری مناطق در بحث انتخاب پیمانکار برای رنگ آمیزی معابر حساسیت زیادی به خرج دهد.

    رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: شهرداری مناطق در بحث زیباسازی شهر تهران باید با پیمانکارانی همکاری کنندکه از لحاظ سابقه کاری دارای کارنامه قابل قبولی باشند و از بهترین ماشین آلات و ابزار آلات در انجام پروژه‌های شهری بهره ببرند.

    وی با اشاره به زیبا سازی تهران پیش از سال نو گفت: زیبا سازی تهران به روز‌های پیش از سال نو محدود نمی‌شود. بحثی که در زیبا سازی شهر تهران مطرح است، "هویت بصری" پایتخت می‌باشد.

    ضرغامی تاکید کرد: رنگ آمیزی معابر شهری تهران جزء مواردی می باشد که با توجه به اقلیم و فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی در تمام طول سال در حال انجام است.

    شایان ذکر است مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران نیز در گفتگویی اعلام کرد: شهرداری تهران در شش ماه نخست سال جاری، با کسری 28 درصدی بودجه رو به رو است که پیش بینی می‌شود این آمار در انتهای سال با وجود افزایش درآمد‌های شهردای هم جبران نشود.

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو