فونیکسریمکسبهتام

اتحاد آمریکایی‌ها برای کاهش واردات لیتیوم از چین

عصر خودرو- واردات لیتیوم آمریکا از دیگر کشورها و به خصوص چین از سال ۲۰۱۴ بدین سو دوبرابر شده و حالا شرکت‌های بزرگ این کشور قصد دارند برای کاهش این وابستگی با حمایت دولت با هم متحد شوند.

اتحاد آمریکایی‌ها برای کاهش واردات لیتیوم از چین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، مهم‌ترین دلیل این افزایش شدید، نیاز فزاینده شرکت‌هایی مانند تسلا، SK Innovation و دیگر شرکت‌های فناوری به واردات لیتیومی برای استفاده در تولیداتی همچون باتری‌های خودرو، گوشی‌های هوشمند و غیره است.

    مقامات دولت امریکا که از این بابت احساس نگرانی می‌کنند قصد دارند در اوایل ماه می با مدیران ارشد شرکت‌های سازنده خودروهای برقی و همین طور رؤسای شرکت‌های معدنی آمریکا دیدار کنند تا یک زنجیره ملی تأمین نیاز خودروهای برقی به وجود آورند و استراتژی مورد نیاز برای تحقق این هدف را مشخص کنند.

    با توجه به سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری شرکت‌های بزرگ خودروساز و سازندگان باتری‌های لیتیومی بر روی تولید خودروهای برقی، وابستگی بیش از حد به دیگر کشورها برای رفع نیاز به لیتیوم در ایالات متحده منطقی به نظر نمی‌رسد و رفع این چالش جز با تحرک بیشتر فعالان بخش معدن آمریکا برای اکتشاف معادن داخلی و استخراج بیشتر لیتیوم ممکن نخواهد بود.

    چین با توجه به وجود معادن سرشار لیتیوم در این کشور، تولیدکننده دو سوم باتری‌های لیتیومی کل جهان است. در مقابل تنها 5 درصد از باتری‌های لیتیومی دنیا در آمریکا تولید می‌شود. علاوه بر این چین تقریباً کنترل تمامی کارخانه‌ها و تأسیسات مورد نیاز برای پردازش و بازآوری لیتیوم را در دنیا در دست دارد.

    سناتور جان هوون که در کمیته انرژی و منابع طبیعی مجلس سنای آمریکا عضویت دارد و از حامیان این ابتکار عمل است، تصریح کرده که آمریکا باید راه‌هایی مؤثرتر برای افزایش ذخایر معدنی داخلی خود بیابد و نیاز به واردات لیتیوم را کاهش دهد. از جمله مقامات دولت آمریکا که در جلسه ماه می در این زمینه شرکت می‌کنند می‌توان به مسئولان ارشد وزارتخانه‌های امور خارجه، انرژی و کشور اشاره کرد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم