فونیکسریمکسبهتام

گلایه قطعه‌سازان از روند کند پرداخت تسهیلات

فشار مشکلات داخلی بیش از تحریم‌های خارجی است

عصر خودرو- یک فعال صنعت قطعه‌ با گلایه از روند کند پرداخت تسهیلات به قطعه‌سازان گفت: تسهیلات دولت به قطعه‌سازان اگرچه بسیار مثمر ثمر بود اما بعد از سال ۹۷ پیگیری این موضوع به کندی انجام می‌شود.

گلایه قطعه‌سازان از روند کند پرداخت تسهیلات
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادآنلاین ، رضا رضایی  با اشاره به شعار امسال مبنی بر رونق تولید اظهار کرد: موضوع رونق تولید بحث جدیدی نیست و در کشور ما سال‌ها است به این امر مهم توجه شده اما با توجه به اینکه مقام معظم رهبری امسال را مشخصا سال رونق تولید اعلام کرده‌اند، نباید این امر مهم فقط در حد شعار باقی بماند.

    این فعال صنعت قطعه، تولید را بزرگترین چالش روز کشور دانست و افزود: اگر فضای مسموم سال 97 ادامه‌دار باشد تولیدکنندگان نمی‌توانند شعار امسال را محقق کنند.

    رضایی تصریح کرد: افزایش قیمت مواد اولیه داخلی و کاهش ارزش پول ملی در صنعت قطعه‌سازی بسیار مشکل‌آفرین شده و باوجود کاهش ارزش پول ملی، سرمایه گذشته ما جوابگوی قیمت‌های جدید نیست.

    او همچنین به مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازی‌ها اشاره کرد و گفت: علاوه بر موضوعات کلان اقتصادی، بین قطعه‌سازان و خودروسازان نیز باید تعامل دوستانه وجود داشته باشند زیرا کار کردن به شیوه گذشته در شرایط فعلی دشوار شده است؛ نمی‌توانیم با قیمت‌های جدید با خودروسازان قرارداد دو ماهه ببندیم اما پول خود را 5ماهه دریافت کنیم.

    به گفته این فعال صنعت قطعه‌سازی، مشکلات موجود در نظام سرمایه و معضلات نرخ بهره بانکی نیز از طرفی دیگر گلوی تولیدکنندگان را فشار می‌دهد و بدون رفع این موارد نمی‌توان به نتیجه خوبی رسید.

    رضایی تاکید کرد: باید کمیته اجرایی قوی برای حل مشکلات داخلی ایجاد شود زیرا این مشکلات بیشتر از تحریم و فشار‌های خارجی سد راه تولیدکنندگان شده است.

    او در پایان به تسهیلات اعطایی دولت به قطعه‌سازان اشاره کرد و گفت: روند پرداخت تسهیلات دولت به قطعه‌سازان که مبلغ چهار هزار میلیارد تومان بود به کندی انجام می‌شود اما همان میزانی که تا پایان سال گذشته پرداخت شد نتیجه خوبی در صنعت قطعه‌سازی و خودرو‌سازی کشور به همراه داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو