فونیکسریمکسبهتام

ضرر نمایندگی‌های خودرو در آمریکا برای اولین بار در ۱۰ سال گذشته

عصر خودرو- به‌ گزارش سازمان NADA، طبق آمار به‌دست‌آمده از ۴ ماه اول سال ۲۰۱۹، نمایندگی‌های خودرو برای اولین‌بار در ۱۰ سال گذشته با کاهش سود مواجه شده‌اند.

ضرر نمایندگی‌های خودرو در آمریکا برای اولین بار در ۱۰ سال گذشته
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از زومیت ، نمایندگی خودروهای سواری آمریکا برای اولین‌بار پس از آغاز جمع‌آوری داده‌ها توسط سازمان NADA در سال 2009، اعلام ضرر کرده است. با وجود اینکه بسیاری از رشد سود قبل از پرداخت مالیات صحبت می‌کنند؛ اما نگرانی‌ها در رابطه عدم وجود قابلیت اطمینان به مشوق‌های شرکت‌های خودروسازی بیشتر شده است. تحلیل‌های سازمان NADA در 4 ماه اول سال 2019 نشان می‌دهد که مشو‌ق‌های پرداخت شده نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته کاهش یافته است.

    این سازمان انتظار دارد تا میزان مشوق‌های پرداختی در طول سال بیشتر از میانگین باشد. به‌ گزارش J.D Power میانگین پرداخت مشوق‌ها در هر واحد با کاهش 119 دلاری در ماه گذشته، به 3,821 دلار رسیده است که فشار شدیدی را به بازار وانت‌ها تحمیل می‌کند. با وجود کاهش میزان فروش، اگر میزان پرداختی مشوق‌ها بیشتر شود، در آن صورت روند خالی کردن انبار‌ها از محصولات باقی‌مانده، آرام به جلو می‌رود.

    به گزارش سازمان NADA، میزان عملکرد نمایندگی‌ها در سال 2017 به‌صورت میانگین 91,774 دلار رشد داشته، درحالی‌که این مقیاس برای سال 2018 به‌صورت میانگین 13,338 دلار کاهش پیدا کرده است. میزان سود تجمعی نمایندگی‌ها هم با کاهش 2.6 درصدی به میزان 1.36 میلیون دلار رسیده است. سایت Automotive News در گزارش اخیر خود به‌ این مسئله اشاره دارد که فاصله میان درآمد خالص و سود عملکردی بسیار زیاد شده، که نشان از افزایش اعتماد به مشوق ها دارد. در سال 2015، میانگین سود خالص 3.1 برابر سود عملیاتی بود.

    این ضریب در سال 2016 به 5.3 برابر افزایش پیدا کرد. در سال 2017 ضریب بین میانگین سود خالص و سود عملیاتی با رشدی چشمگیر، به 15 برابر رسید؛ اما اکنون نمایندگی ها خبر از ضرر و زیان می‌دهند. به‌گفته پاتریک منزی، اقتصاد‌دان ارشد سازمان NADA:

        نمایندگی‌ها تمایل دارند حتی با ضرردهی، بیشتر از پول خود مایه بگذارند تا بتوانند به اهداف تعیین‌شده برای مشوق‌ها که به‌صورت ماهانه یا 4 ماهه تبیین می‌شود، دست یابند. ضرر و زیان عملکردی نشان از آن دارد تمامی سود‌ها تقریبا با پول تأمین‌کنندگان به‌دست آمده است.

    نمایندگی‌ها قصد دارند تا بودجه تبلیغاتی خود را کاهش دهند و در هر زمینه‌ای که می‌توانند، هزینه‌ها را کاهش بدهند. آن‌ها قصد دارند بیشتر تمرکز خود را روی سرویس‌دهی و فروش قطعات بگذارند تا بتوانند سال 2019 را با ضرر کمتر پشت سر بگذارند. میانگین هزینه‌های تبلیغاتی در سال 2018 به میزان 3 درصد کاهش یافته بود. این در حالی است که این مقدار برای سال 2017 هم نسب به سال قبل به‌میزان 1.4 درصد کاهش پیدا کرده بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو