فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۲۴۸۱»

پیش‌بینی رسیدن متوسط مصرف بنزین به روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر در سال جاری

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: پیش‌بینی ما از رشد مصرف بنزین در سال جاری حدود ۱۰.۲ درصد است که با این حساب پیش‌بینی می‌کنیم امسال به‌طور میانگین روزانه حدود ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شود.

پیش‌بینی رسیدن متوسط مصرف بنزین به روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر در سال جاری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدرضا موسوی خواه مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: از 27 اسفند 97 تا پایان شانزدهم فروردین به‌طور میانگین روزانه 98 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 3.3 دهم درصد رشد نشان می‌دهد.

    موسوی‌خواه با بیان اینکه پیش‌بینی ما رشد 14 درصدی بود، افزود: با این حال با شروع بارندگی‌ها و کاهش سفرهای برون‌شهری در 16 روز اول امسال رشد مصرف بنزین نسبت به مدت مشابه سال قبل تنها یک درصد بود.

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، ضریب آمادگی این شرکت را 99.97 درصد اعلام کرد و افزود: به اذعان ستادهای سفرهای نوروزی هیچگونه کمبود سوختی در کشور در ایام نوروز گزارش نشد که بی|‌سابقه بوده است.

    موسوی‌خواه در خصوص رکورد مصرف بنزین در ایام پایانی سال افزود: بر پایه آمارهای ارائه شده، بیشترین مقدار مصرف بنزین کشور در روز 29 اسفند 97 ثبت شد که رقم 135 میلیون و 800 هزار لیتر را نشان می‌دهد و رکوردی بی‌سابقه در تاریخ صنعت نفت کشور است.

    وی درباره کمترین مقدار مصرف نیز گفت: این رقم متعلق به روز 13 فروردین 98 به میزان 75 میلیون و 600 هزار لیتر است که کمترین مقدار مصرف بنزین در فاصله 19 روزه تعطیلات سال نو به حساب می‌آید.

    موسوی خواه افزود: پیش‌بینی ما از رشد مصرف بنزین در سال جاری حدود 10.2 درصد است که با این حساب پیش‌بینی می‌کنیم امسال به‌طور میانگین روزانه حدود 100 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شود. آرزو می‌کنیم این پیش‌بینی محقق نشود و مردم در مصرف بنزین صرفه جویی کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط