فونیکسریمکسبهتام

رییس کمیسیون اصل نود:

قیمت خودرو کاهش نیابد چاره‌ای جز استیضاح وزیر صمت نداریم

عصر خودرو- عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: بازار خودرو در دست وزارت صنعت معدن و تجارت و خودروسازان است و با هماهنگی یک عده دلال، بازار را مدیریت می کنند.

قیمت خودرو کاهش نیابد چاره‌ای جز استیضاح وزیر صمت نداریم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، امیر خجسته؛ عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود  در خصوص آینده بازار خودرو در سال 98 با بیان اینکه بازار خودرو در دست وزارت صنعت معدن و تجارت و خودروسازان است و با هماهنگی یک عده دلال، بازار را مدیریت می کنند افزود: بازار خودرو باید توسط وزارت صنعت کنترل شود نه اینکه فضا برای حضور هر بیشتر دلالان فراهم شود.
    5درصد زیر قیمت حاشیه بازار که توسط وزارت صمت ابلاغ شده است کارساز نیست و باید قیمت خودرو نهایتا 10درصد بیشتر از قیمت تمام شده باشد.

    وی تاکید کرد: 5درصد زیر قیمت حاشیه بازار خودرو که توسط وزارت صمت ابلاغ شده است کارساز نیست و باید قیمت خودرو نهایتا 10درصد بیشتر از قیمت تمام شده باشد.
    خجسته افزود: قیمت گذاری  دلالان آسیب بیشتری به بخش خودرو وارد کرده زیرا دلال ها بازار را در دست دارند و هر روز قیمت جدیدی را ارائه می دهند.

    قیمت خودرو  باید10 درصد بیشتر از قیمت تمام شده باشد نه 5درصد زیر قیمت بازار
    عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: وزارت صنعت نباید شانه خالی کند و هر چه سریعتر به موضوع گرانی خودرو ورود کند. خودروسازان باید پیشنهاد نمایندگان را قبول کنند  و 10درصد بیشتر از قیمت تمام شده محصولات خود را بفروشند که بدین وسیله قدرت رقابت نیز ایجاد می شود.
    افزایش قیمت خودرو

    بازار آزاد را خود دلالان اداره می کنند
    وی با تاکید بر اینکه بازار آزاد خودرو را خود دلالان اداره می کنند، افزود: طبق صحبتهایی که در جلسات اخیر وزیر صنعت با کمیسیون داشتیم، مقرر شد که ایشان باید اقداماتی انجام دهند و انتظار ما از وزیر این است که هرچه سریعتر به این موضوع ورود کنند وگرنه مجلس ورود کرده و چاره‌ای جز استیضاح نخواهیم داشت.
    خجسته بیان کرد: جلسه بعدی کمیسیون اصل نود مجلس با وزیر صنعت طی این روزها برگزار می‌شود که تصمیم نهایی وزیر در آن مشخص می شود و باید  به توافقی برسیم تا قیمت خودرو کاهش یابد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو