فونیکسریمکسبهتام

دولت تایید نکرد؛

بازار داغ اظهارنظرها درباره سهمیه بندی بنزین

عصر خودرو- رئیس دفتر رئیس جمهور تصمیم گیری قطعی شورای هماهنگی اقتصادی در خصوص سهمیه بندی بنزین را رد کرد.

بازار داغ اظهارنظرها درباره سهمیه بندی بنزین
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از روزنامه خراسان، با این حال رئیس انجمن جایگاه داران گاز مایع CNG، ضمن اعلام افزایش 40 تومانی قیمت گاز از ابتدای خردادماه، یکی از شروط تعیین شده برای این افزایش را، سهمیه بندی و افزایش منطقی قیمت بنزین اعلام کرد. محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره دو نرخی شدن قیمت بنزین که در دو روز گذشته خبری در این خصوص منتشر شد، گفت: استفاده از بنزین در کشور خیلی زیاد شده به طوری که مصرف روزانه به بالای 90 میلیون و در آخر هفته ها به بالای 100 میلیون لیتر رسیده که رقم بسیار زیادی است. بنابراین باید چارچوبی برای مصرف بنزین مشخص شود و مدیریت مصرف بنزین را داشته باشیم البته به گونه ای بحث می کنیم که فشار روی خانواده ها نیاید.وی در پاسخ به این که در شورای عالی هماهنگی تصمیم گرفتند که بنزین دو نرخی شود و افزایش هم 30 درصد است، گفت: من در شورا حضور داشتم. چند طرح مطرح شد که در آن جا هم جمع بندی نشده است و قرار شد اعضای شورا و دیگران در این باره نظر دهند و بعدا تصمیم گرفته شود.


    روایت عضو کمیسیون انرژی از مخالفت مجلس با بنزین دو نرخی
    در این حال عضو کمیسیون انرژی، از مخالفت مجلس با بنزین دو نرخی خبر داد. به گزارش تسنیم، سامری با بیان این که اطلاعی از تصمیم شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا در خصوص دونرخی شدن و بازگشت مجدد سهمیه‌بندی بنزین ندارم، افزود: نمایندگان در اسفندماه هنگام بررسی بودجه 98 با هرگونه افزایش قیمت بنزین و بازگشت سهمیه‌بندی، مخالفت کرده بودند و این‌طور نیست که بتوان این تصمیم نمایندگان مجلس را در جلسه‌ای بیرون از مجلس تغییر داد. وی با انتقاد از برخی ادعاها در خصوص موافقت رئیس مجلس با این اقدام گفت: «مجلس فقط شخص آقای لاریجانی نیست که در جلسه‌ای با حضور ایشان  رأی مجلس تغییر کند». اگر تصمیمی در خارج از مجلس در خصوص افزایش قیمت بنزین در شرایط فعلی کشور گرفته شود، به‌طور قطع نمایندگان با این تصمیم مخالفت می‌کنند و اولین مخالف آن، خود من هستم.

    تایید افزایش قیمت گاز و سهمیه بندی بنزین از سوی رئیس جایگاه داران CNG
    با این حال دیروز رئیس انجمن جایگاه‌داران گاز مایع فشرده CNG ، از مصوبه دولت برای افزایش قیمت CNG از اول خرداد خبر داد و تلویحاً سهمیه بندی بنزین را تایید کرد. اردشیر دادرس به فارس گفت: در مصوبه افزایش قیمت CNG، سه شرط در نظر گرفته شده که سهمیه بندی و افزایش منطقی قیمت بنزین یکی از این شروط است. همچنین گفته شده است که شرایط سهمیه برای تاکسی‌ها و خودروهای عمومی متفاوت خواهد بود. دادرس با اشاره به موضوع افزایش قیمت بنزین گفت: افزایش قیمت بنزین به احتمال زیاد همزمان با افزایش قیمت CNG رخ خواهد داد. البته تاکنون چند سناریو در این خصوص مطرح شده است که سناریوی اول مربوط به مرکز پژوهش‌های مجلس، سناریوی دوم مربوط به نهاد ریاست جمهوری و سناریوی سوم مربوط به وزارت نفت است. رئیس انجمن جایگاه‌داران CNG با اشاره به این که 95 درصد تاکسی‌ها دوگانه سوز و 75 درصد خودروهای عمومی گازسوز هستند، گفت: انتظار ما بر این است که قیمت CNG معادل 20 درصد قیمت بنزین باشد و بر این اساس مقرر شده قیمت CNG با افزایش 40 تومانی از 415 تومان به 454 تومان برسد. دادرس با اشاره به مباحث مطرح شده درباره سهمیه‌بندی بنزین گفت: نظریه‌های مختلفی در این باره وجود دارد تا سهمیه‌ها به خودرو اختصاص یابد و از 60 لیتر برای خودروهای شخصی تا 180 لیتر برای خودروهای عمومی و تاکسی باشد که البته سهمیه برای خودروهای دوگانه‌سوز کاهش پیدا خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو