فونیکسریمکسبهتام

سرمایه‌گذاری میلیون دلاری دایملر آلمان برای کاهش قیمت خودروهای برقی

عصر خودرو- به نقل از منابع آگاه، شرکت خودروسازی دایملر آلمان قصد دارد با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری در یک شرکت باتری سازی آمریکایی، ۱۰ درصد از سهام آن را خریداری کند و بدین ترتیب قیمت تمام شده خودروهای برقی را کاهش دهد.

سرمایه‌گذاری میلیون دلاری دایملر آلمان برای کاهش قیمت خودروهای برقی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، شرکت خودروسازی دایملر، شرکت مادر مرسدس بنز، که بدون شک یکی از بزرگترین و موفق‌ترین خودروسازان در جهان به شمار می‌رود و هر ساله میزان فروش چشمگیر و موفقیت آمیزی برای هر کدام از مدل‌های تولید شده آن به ثبت می‌رسد، حالا به نظر می‌رسد که تصمیم گرفته است در یک استار تاپ فعال در حوزه تولید باتری خودرو که سیلا نانوتکنولوژی نام دارد، سرمایه گذاری کند و بخشی از سهام آن را تصاحب کند.

    بر اساس گزارشی که در فایننشال تایمز آمده است، به گفته بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودرو، این اقدام دایملر در راستای حرکت به سمت و سوی تولید و توسعه خودروهای برقی و الکتریکی، اختصاص سهم بیشتری از بازار وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست و همچنین به چالش کشاندن شرکت جاه طلب و مدعی تسلاموتورز در آمریکاست. اتخاذ این تصمیم توسط دایملر، می‌تواند به کاهش هزینه‌های نهایی و تمام شده برای تولید خودروهای برقی و در نتیجه کاهش قیمت تمام شده و تسهیل خرید و فروش این خودروها توسط مردم منجر شود.

    تسلاموتورز که یکی از بزرگترین شرکت‌های آمریکایی فعال در زمینه خودروسازی و تکنولوژی محسوب می‌شود که فعالیت و اهداف بلندپروازانه‌ای در این زمینه داشته است، هم اکنون بزرگترین رقیب خودروسازان بزرگ جهان همچون فولکس‌واگن، بی‌ام و، بنز، تویوتا، هیوندای و غیره محسوب می‌شود چراکه با تولید و عرضه خودروهای برقی لوکس و قدرتمندی که توان پیمایش نسبتاً بالایی دارند، توانسته است سهم قابل توجهی از بازار خودروهای دوستدار محیط زیست و پاک را از آن خود کند و قدرت سایر رقیبان را به چالش بکشاند.

    بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

    بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

    شرکت سیلا نانوتکنولوژی که در صنعت تولید باتری‌های مخصوص خودروهای برقی فعالیت می‌کند و در کالیفرنیای ایالات متحده آمریکا نیز مستقر است، با دو شرکت بزرگ آلمانی، یعنی دایملر و بی‌ام و، مدتهاست که وارد همکاری شده و قرار است تا سال 20225 میلادی یک چهارم مجموع فروش آنها را خودروهای برقی مجهز به پیشرانه الکتریکی تشکیل دهد.

    دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه 2030 و نهایتاً تا دهه 2040 میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو