فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد:

اعلام آمادگی وزارت دفاع برای تولید باتری موتورسیکلت‌های برقی

عصر خودرو- عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه وزارت دفاع برای تولید باتری موتورسیکلت‌های برقی اعلام آمادگی کرده است، گفت: برخی شرکت‌ها مانند ایران خودرو و سایپا تمایلی به تولید موتورسیکلت و خودرو برقی ندارند.

اعلام آمادگی وزارت دفاع برای تولید باتری موتورسیکلت‌های برقی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، عبدالله رضیان عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به گرانی 2.5 برابری قیمت موتورسیکلت طی یکسال گذشته، گفت: اگرچه تولید موتورسیکلت برقی می‌تواند راهکاری برای مقابله با افزایش قیمت موتورسیکلت باشد اما تولید باتری این نوع موتورها دغدغه‌ای است که باید برای حل این مشکل تدابیر ویژه ای اندیشیده شود.

    باتری موتورسیکلت‌های برقی وارداتی و بسیار گران است

    نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باتری موتورسیکلت های برقی وارداتی و بسیار گران است، افزود: اگرچه شرکتی در ایران به توانایی تولید این نوع باتری دست یافته است اما تولید انبوه آن به حمایت نیاز دارد.

    عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت دفاع برای تولید باتری موتورسیکلت‌های برقی اعلام آمادگی کرده است، اظهار کرد: معمولا قیمت باتری در این موتورسیکلت‌ها یک‌سوم قیمت کل موتور است که باید با پیگیری و حمایت از شرکت های تولیدکننده از ظرفیت‌های داخلی برای تولید باتری مورد نیاز موتورسیکلت‌های برق استفاده کرد.

    برخی شرکت‌ها مانند ایران خودرو و سایپا تمایلی به تولید موتورسیکلت و خودرو برقی ندارند چراکه با تحقق این مهم در بازار فضای رقابتی ایجاد می‌شود که ممکن است منافع آنها را تهدید کند
    این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: برخی شرکت‌ها مانند ایران خودرو و سایپا تمایلی به تولید موتورسیکلت و خودرو برقی ندارند چراکه با تحقق این مهم بازار فضای رقابتی ایجاد می‌شود که ممکن است منافع آنها را تهدید کند.

    تولید انبوه موتورسیکلت‌های برقی حلال بسیاری از مشکلات زیست محیطی تهران

    وی با بیان اینکه تولید انبوه موتورسیکلت های برقی می‌تواند بسیاری از مشکلات زیست محیطی تهران را حل کند، ادامه داد: در صورتی که به دنبال کاهش هزینه‌های مالی ناشی از آلودگی هوا هستیم باید زمینه تولید موتورسیکلت و خودروی برقی را فراهم کنیم.

    اهمال ایران خودرو و سایپا برای تولید خودروهای برقی

    عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان محیط زیست پیگیری چندانی برای تولید انبوه خودروها و موتورسیکلت‌های برقی انجام نمی‌دهد، تصریح کرد: ایران خودرو و سایپا می‌توانند در زمینه تولید خودروهای هیبریدی و موتورسیکلت‌های برقی فعال باشند چرا که زیرساخت و توان مالی مورد نیاز را دارد اما هیچ اقدامی در این زمینه انجام نمی‌دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو