فونیکسریمکسبهتام

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو مطرح کرد:

افت ۴۰ درصدی قیمت‌ها با آزادسازی واردات

عصر خودرو- رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: افزایش قیمت هم در محصولات داخلی و هم خارجی داشته‌ایم. برای جلوگیری از ایجاد بازار آشفته باید عرضه به‌صورت مناسب انجام شود ضمن این‌که اگر حتی اسمی از آزادسازی واردات بیاید قیمت‌ها ۴۰ درصد افت می‌کند.

افت ۴۰ درصدی قیمت‌ها با آزادسازی واردات
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش نیوز ، سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در خصوص وضعیت قیمت‌ها در بازار خودرو گفت: قیمت‌های خودرو در حال حاضر به‌صورت ساعتی تغییر می‌کند. در 10 روز گذشته که از شروع کاری شرکت‌های خودروساز گذشته، عرضه‌ای صورت نگرفته چراکه اگر عرضه انجام می‌شد افزایش قیمت‌ها در بازار رخ نمی‌داد. پراید در حدود 5 میلیون تومان، پژو 206 حدود 21 میلیون تومان و سمند نزدیک به 10 میلیون تومان نسبت به 18 فروردین‌ماه افزایش قیمت داشته است. محصولات مونتاژی مانند سراتو از 245 میلیون تومان به 290 میلیون تومان یا خودرویی مانند پژو 2008 از 270 به 340 میلیون تومان افزایش رسیده است. در این مدت گروه پژو 206 بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند.

    ریزش قیمت‌ها باعرضه مناسب

    وی ادامه داد: به‌صورت کلی چه در محصولات مونتاژ و چه داخلی افزایش قیمت داشته‌ایم. زمانی که عرضه به‌صورت مناسبی در بازار انجام شود،‌ شاهد افزایش قیمت نخواهیم بود اما این اتفاق از ابتدای سال تاکنون نیفتاده است. اگر یک روز وقفه نیز در این زمینه ایجاد شود هفته‌ها زمان خواهد برد تا اثرات آن را بتوان از بین برد. یک عده منتظر هستند تا ببیند که عرضه کدام کالا توسط شرکت سازنده کم می‌شود و به‌سرعت آن را خریداری کنند. افرادی که صاحب خودرو هستند به‌صورت سلیقه‌ای و روزانه قیمت‌ها را بالا می‌برند. اگر بخواهیم از التهاب بازار کم کنیم، حال هر کالایی که می‌خواهد باشد، باید آن کالا در بازار وجود داشته باشد. به‌طورکلی می‌توان گفت بازار به همین صورت باقی نمی‌ماند و در صورت عرضه مناسب شاهد ریزش قیمت‌ها خواهیم بود.

    تأثیر روانی موعد تحویل خودروسازان بر بازار

    مؤتمنی در رابطه با نحوه عرضه خودروسازان گفت: عرضه به‌صورت قطره‌ای مناسب نیست و خودروسازان باید تیراژ تولید خود را افزایش دهند. فروش‌های فوری که توسط خودروسازان انجام می‌شود با موعد تحویل یک ماه است که زمان تحویل آن‌ها حتی به 45 روز نیز می‌رسد. درصورتی‌که خودروسازان به‌جای یک ماه در مدت 20 الی 25 روز خودروها را زودتر از موعد تحویل دهند شرایط بازار تغییر پیدا خواهد کرد. این روند می‌تواند تأثیر روانی بر روی بازار و مشتریان خودرو داشته باشد.

    پراید به 51 میلیون تومان هم رسید!

    رئیس اتحادیه نمایشگاه داران در مورد قیمت پراید گفت: در حال حاضر حدود 49.5 الی 50 میلیون تومان قیمت دارد که حتی تا 51 میلیون تومان نیز قیمت آن رسید. درهرصورت قیمت‌ها باید توسط یک آنالیز دقیق نسبت به قیمت‌گذاری ورود پیدا کند. در این خصوص نمی‌توان به‌صورت حدسی وارد شد و تنها صحبت ما این است که هر خودرویی با هر قیمتی که به فروش می‌رسد به‌صورت دونرخی نباشد. تمام نابسامانی‌های موجود در بازار از وضعیت عرضه بازمی‌گردد.

    گرانی 100 میلیون تومانی وارداتی‌ها

    وی در پایان اشاره‌ای به بحث خودروهای وارداتی کرد: وضعیت قیمت وارداتی‌ها نیز همانند خودروهای داخلی است و با افزایش قیمت مواجه شده‌اند. به‌طورکلی قیمت خودروهای وارداتی تحت تأثیر از قیمت محصولات داخلی است. تمامی خودروهای وارداتی نسبت به 18 فروردین حداقل 80 الی 100 میلیون تومان افزایش قیمت داشته‌اند. باید این نکته را گفت که اگر اسم آزادی واردات خودرو بیاید قیمت‌ها تا 40 درصد کاهش پیدا می‌کند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو