فونیکسریمکسبهتام

نگاهی به خودروهای برقی فوکلس واگن سری .I.D

عصر خودرو- فولکس‌واگن ۸ خودرو مفهومی برقی معرفی کرده که اولین مدل آن سال آینده وارد بازار خواهد شد؛ اما عرضه‌ی بعضی از آن‌ها تا سال ۲۰۲۲ طول خواهد کشید.

نگاهی به خودروهای برقی فوکلس واگن سری .I.D
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱:۰۰

     فولکس‌واگن کمتر از یک سال با خانه‌تکانی خطِ‌تولید خود با مجموعه‌ای جدید از خودروهای الکتریکی موسوم به سری .I.D فاصله دارد. خودروساز بزرگ آلمانی در سال 2020، فروش اولین خودرو الکتریکی خود را آغاز خواهد کرد. سری خودروهای .I.D شامل مدل‌ سدان، چند کراس‌اور، یک مدل هاچ‌بک و حتی یک مدل مینی‌بوس می‌شود. گفته شده سدان برقی فولکس‌واگن می‌تواند رقیبی برای تسلای مدل S باشد.

    تا سال 2022، گرچه تمام این وسایل نقلیه دردسترس مصرف‌کنندگان نخواهند بود، قطعا بیشتر آن‌ها برای خریداران عرضه می‌شوند. البته بعضی مدل‌ها مانند هاچ‌بک .I.D به بازار اروپا محدود است. زومیت در این مقاله، 8 خودرو برقی فولکس‌واگن را معرفی و تاریخ عرضه‌ی آن‌ها به بازار را بیان می‌کند.
    .I.D

    تاریخ فروش: 2020

    فولکس‌واگن نخستین خودرو مفهومی .I.D خود را در نمایشگاه خودرو پاریس 2016 به‌نمایش گذاشت و از آن روز به تکمیل مجموعه‌ی هشت‌گانه خودروهای مفهومی برقی همت گماشت که امروز می‌شناسیم. .I.D روی پلتفرم ماژولار MEB فولکس‌واگن سوار می‌شود و در سطح پایه، از بسته‌ی باتری 48 کیلووات‌ساعتی بهره می‌برد. نسخه‌ی پایه می‌تواند با یک‌بار شارژ به شعاع حرکتی 329 کیلومتر دست یابد؛ درحالی‌که نسخه‌ی نهایی فولکس‌واگن .I.D مجهز به بسته‌ی باتری 82 کیلووات‌ساعتی می‌تواند شعاع حرکتی بیش از 595 کیلومتر نیز ارائه دهد.

    تقریبا تمام این ارقام پیشنهادی باید همراه‌با شارژرهای داخلی 7.2 یا 11 کیلووات‌ساعتی و نیز قابلیت شارژ سریع 125 کیلووات‌ساعتی مستقیم، به مدل تولیدی منتقل شوند.
    I.D. Crozz

    تاریخ فروش: 2020

    کراس‌‌اور I.D. Crozz در سال 2010 در نمایشگاه شانگهای به‌نمایش گذاشته شد. چند ماه بعد در اواخر تابستان، فولکس‌واگن این خودرو مفهومی را با رنگ قرمز جدیدی تزیین کرد و آن را به نمایشگاه خودرو فرانکفورت فرستاد. هم‌اکنون می‌دانیم فولکس‌واگن آی‌.دی کروز از دو موتور الکتریکی قدرتمند با قدرت مجموع 302 اسب‌بخار بهره می‌برد. هاچ‌بک .I.D به‌همراه مدل‌های .I.D کروز و .I.D رومز تا سال 2020 به بازار عرضه خواهند شد.
    I.D. Roomzz

    تاریخ فروش: 2021

    خودروی I.D. Roomzz درحقیقت بزرگ‌ترین مدل مفهومی برقی فولکس‌واگن تا‌به‌امروز است که در نمایشگاه خودرو شانگهای 2019 نیز به‌نمایش درآمد. ازجمله مشخصات این خودرو الکتریکی عبارت‌اند از: طرح صندلی‌های سه‌ردیفه، شعاع حرکتی 450 کیلومتر، بهره‌گیری از پلتفرم MEB و بسته‌ی باتری 82 کیلووات‌ساعتی با قدرت 302 اسب‌بخار.
    I.D. Buggy

    تاریخ فروش: احتمالا سال 2022

    I.D. Buggy یکی از خودروهای مفهومی الکتریکی جدید فولکس‌واگن به‌شمار می‌رود. باگی که امسال در نمایشگاه خودرو ژنو نیز به‌نمایش گذاشته شد، از بسته‌ی باتری لیتیوم‌یون 62 کیلووات‌ساعتی بهره می‌برد که 201 اسب‌بخار قدرت و 349 نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌دهد. آی‌.دی باگی سریع‌ترین مدل مفهومی فولکس‌واگن است که در 7.2 ثانیه می‌تواند از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتربرساعت دست یابد.

    اگر فولکس‌واگن تصمیم بگیرد آی‌.دی باگی را تولید کند، احتمالا با تیراژ محدود و قیمتی بسیار گران عرضه خواهد شد. تاریخ عرضه خودرو مذکور در بهترین حالت، احتمالا در سال 2022 است.
    I.D. Buzz

    تاریخ فروش: 2022

    I.D. Buzz یکی از خودروهای مفهومی است که فولکس‌واگن بیش از تمام محصولات خود درباره‌ی آن صحبت کرده و تقریبا همان چیزی است که اکثر مردم دوست دارند: مینی‌بوس مجهز به باتری که البته تا سال 2022 راهی بازار نخواهد شد. شعاع حرکتی فولکس‌واگن آی‌.دی باز بین 434 تا 547 کیلومتر خواهد بود و قدرت سیستم محرکه‌ی برقی آن به 369 اسب‌بخار می‌رسد. قدرت تولیدی از بسته‌ی باتری 48 کیلووات‌ساعتی گرفته می‌شود؛ اما می‌تواند تا نسخه‌ی 111 کیلووات‌ساعتی نیز ارتقا یابد.
    I.D. Buzz Cargo

    تاریخ فروش: 2022

    آی.دی باز کارگو تفاوت زیادی با Buzz ندارد. این خودرو از همان بسته‌های باتری با ظرفیت 48 و 111 کیلووات‌ساعت استفاده می‌کند و شعاع حرکتی‌اش تا 547 کیلومتر است و 369 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. افزون‌براین، از فضای کابین بازسازی‌شده برای کاربردهای صنعتی و تجاری برخوردار است. Buzz Cargo از پنجره‌های عقب مدل پایه Buzz بهره می‌برد و نسخه‌ی پایه آن تا سال 2022 راهی بازار می‌شود.
    I.D. Vizzion

    تاریخ فروش: 2022

    درحالی‌که مدل‌های Buzz و Crozz و Roomzz همگی برای علاقه‌مندان به محصولات شاسی‌بلند عرضه شده‌اند، فولکس‌واگن آی.دی ویژن از همان فناوری در کلاس سدان استفاده می‌کند. این خودرو چهاردر روی پلتفرم MEB سوار می‌شود و از بسته‌ی باتری 111 کیلووات‌ساعتی بهره می‌برد. فولکس‌واگن اعلام کرده شعاع حرکتی آن طبق استاندارد اروپا به 650 کیلومتر می‌رسد؛ درحالی‌که طبق استاندارد آمریکا این میزان به 482 تا 563 کیلومتر محدود می‌شود. فولکس‌واگن آی‌.دی ویژن از سیستمی محرکه با 302 اسب‌بخار قدرت استفاده می‌کند و همراه‌با مدل Buzz تا سال 2022 راهی بازار خواهد شد.
    I.D. R Pikes Peak

    تاریخ فروش: نامشخص
    مقاله‌های مرتبط:

        نگاهی عمیق به جادوی الکتریکی فولکس واگن I.D. R پایکس پیک
        رکورد پایکس پیک، توسط فولکس واگن I.D. R شکسته شد

    فولکس‌واگن خودرو مفهومی کاملا برقی I.D. R را در پایکس‌پیک 2018 رونمایی کرد. I.D. R پایکس‌پیک در اولین حضور خود با 17 ثانیه اختلاف درمقایسه‌با خودرو بعدی توانست رکورد کلی پژو در هیل کلایمب را بشکند و اولین خودرویی بود که توانست مسیر مسابقه را در زمانی کمتر از 8 دقیقه طی کند. فولکس‌واگن I.D. R پایکس‌پیک از دو موتور الکتریکی بهره می‌گیرد که علاوه‌بر نداشتن آلایندگی، می‌تواند 680 اسب‌بخار قدرت و 650 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. خودرو مفهومی فولکس‌واگن موفق شد با زمان 7 دقیقه و 57.148 ثانیه، رکورد جدیدی برای خود ثبت کند و گفته می‌شود رکوردگیری دیگری نیز به‌زودی در پیست نوربرگ‌رینگ خواهد داشت.

    تاکنون جزئیاتی از تاریخ عرضه فولکس‌واگن I.D. R ارائه نشده و احتمالا برای مشتریان دردسترس قرار نگیرد؛ اما خودرو سوپراسپرت برقی در نسخه‌ی محدود می‌تواند سود هنگفتی نصیب این خودروساز کند. مشتریان ثروتمند زیادی در سرتاسر دنیا وجود دارند که نگاه کلکسیونی به چنین خودروهایی دارند و به‌نظر می‌رسد I.D. R بتواند طرفداران زیادی در این گروه پیدا کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو