فونیکسریمکسبهتام

بازدید از خط تولید محصولات برقی نشان داد

چری دست نیافتنی می شود

عصر خودرو - سرعت رشد صنعت خودروسازی چین می‌تواند هرکسی را غافلگیر کند و شک نداشته باشید در آینده نزدیک تمامی کشورهای صاحب تکنولوژی را نیز مبهوت خواهد کرد.

چری دست نیافتنی می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، یکی از جاهایی که این روزها چینی‌ها سرمایه‌گذاری سنگینی در آن کرده‌اند خودروهای برقی است. در نوشتار زیر مروری داریم بر کارخانه خودروهای برقی شرکت چری در شهر وهوو زادگاه این شرکت که خواندن  آن خالی از لطف نیست.
کارخانه خودروهای برقی چری کارخانه‌ای کاملاً مدرن در فضای زیبا با استانداردهای بالا است که با توجه به مشوق‌ها و همچنین قوانین حمایت و نوعی اجبار خودروسازان چینی توسط دولت برای تولید خودروهای برقی ، سرمایه‌گذاری کلانی در کشور چین در این بخش صورت گرفته و چری یکی از شرکت‌های پیشرو در این زمینه است.
چری در بخش قوای محرکه این خودروها پیشرفت زیادی داشته و موتورهای برقی که تولید می‌کند توانایی طی مسافت بیش از 300 کیلومتر را با هر بار شارژ دارد و مدت‌زمان شارژ به‌صورت نرمال 6 الی 7 ساعت و با شارژ سریع در نیم ساعت است.
یکی از این خودروها خودروی شهری EQ1 با طراحی بسیار مدرن است. این خودرو از بدنه و شاسی آلومینیومی مانند برخی برندها مانند آئودی و جگوار نیز استفاده می‌کند.
در این میان بد نیست به  خط تولید محصولات جدید برند چری میز اشاره‌ای داشته باشیم ، خط تولیدی که با استاندارد ویژه چری با دقت به کنترل کیفیت محصولات می‌پرداخت ، کارخانه‌ای رباتیک با مدیریت و برنامه‌ریزی دقیق ، خط ویژه تولید اکسید در کنار تیگو8 و آریزو6 و آریزو5 ، محصولات نسل جدید چری که در این مجموعه تولید می‌شد و سیستم کنترل خاصی کیفیت خودروها را بررسی می‌کند.
در این بخش تولید خودرو توسط خطوط رباتیک  آزمون‌های ویژه ، برای سیستم تعلیق و کیفیت مونتاژ انجام می‌شود و درنهایت پس از آزمون‌های مختلف خودرو مجوز خروج از خط تولید را دریافت می‌کند.
این کارخانه همچنین بزرگ‌ترین مرکز آزمون تصادف خودرو در آسیا را نیز در دل خودرو دارد که شرکت چری  به‌عنوان مالک  آزمایش‌های ویژه بر روی ایمنی خودروها انجام می‌دهد.
در این مرکز آدمک‌های ویژه آزمون که باقیمت‌های چند صد هزار دلاری و برخی 1 میلیون دلاری اهمیت این مرکز را گوشزد می‌کند و از سوی دیگر مرکز آزمون NVH که مرتبط با صدا است نیز از نوع خود جالب است ، مرکزی گران‌قیمت با مواد ویژه که آزمایش نفوذ صداهای جانبی را می‌سنجد تا درنهایت خودرویی کم‌صدا تولید شود که لذت سرنشینان را همراه داشته باشد .
آنچه از این بازدید برای هر شخصی به ذهن می‌آید این است که چینی‌ها به‌درستی راه را تشخیص دادند و با کار و همت فراوان و سعی و خطا بالاخره توانستند به یک الگوی ثابت دست یابند ، از سوی دیگر با درک و پیش‌بینی حرکت صنعت خودروسازی و گذر به سمت خودروهای برقی ، سرمایه‌گذاری کلانی انجام دادند و تکنولوژی روز را به دست آوردند ، حال چینی‌ها قدرتی عظیم و رقیبی خطرناک درزمینهٔ خودروهای برقی هستند ، که می‌توانند با توجه به دانش تولید و سرمایه گوی رقابت را به‌راحتی از بزرگان بربایند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو