فونیکسریمکسبهتام

جهش عجیب قیمت خودرو

پژو ۲۰۶ به ۹۵ میلیون و پژو ۲۰۰۸ به ۴۱۰ میلیون تومان رسید

عصر خودرو- قیمت خودرو در در آخرین معاملات روز گذشته و نیز امروز به طرز باورنکردنی و غیرقابل تصوری افزایش یافته است. قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که ۱۸ فروردین ماه ۷۲ میلیون تومان قیمت داشت، به ۹۵ میلیون تومان رسیده رسیده است. این افزایش قیمت سایر خودرو‌های بازار را نیز شامل می‌شود.

جهش عجیب قیمت خودرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، قیمت خودرو در در آخرین معاملات روز گذشته و نیز امروز به طرز باورنکردنی و غیرقابل تصوری افزایش یافته است.

    بازار خودرو‌های وارداتی از سال 96 و بازار خودرو‌های داخلی از سال گذشته با نوسان‌های متعددی مواجه شده و یک جهش قیمتی قابل توجه را نیز تجربه کرده با این حال برای قیمت‌های فعلی هیچ توجیهی عنوان نشده است.

    پژو 206 تیپ 2 که 18 فروردین ماه 72 میلیون تومان قیمت داشت، دیروز به 95 میلیون تومان رسید.

    پژو 206 وی 8 نیز از 88 میلیون تومان به 114 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 5 از 86 میلیون به 112 میلیون تومان، سمند ال. ایکس از 72 میلیون به 86 میلیون تومان، پژو 405 جی. ال. ایکس از 68.5 میلیون به 85 میلیون تومان و سراتو شرکتی سایپا از 245 میلیون به 330 میلیون تومان رسید.

    رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در این زمینه می‌گوید: افرادی که خودرو دارند، قیمت‌های سلیقه‌ای می‌دهند، اگر خواهان کاهش التهاب در بازار خودرو هستیم باید خودرو به اندازه کافی در بازار موجود باشد.

    به اعتقاد «سعید موتمنی» اگر خودروسازان داخلی قادر به تامین نیاز بازار نیستند، وزارت صنعت باید دستکم اجازه ورود خودرو‌های زیر 10 تا 15 هزار دلار کارکرده به داخل را صادر کند.

    وی اظهار داشت: افزایش 70 تا 80 درصدی قیمت خودرو‌های مونتاژی و رشد پنج تا 30 میلیون تومانی قیمت خودرو‌های داخلی در چند روز اخیر به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و هیچ اتفاقی در سایر بازار‌ها از جمله طلا، سکه و ارز نیفتاده که چنین رشد قیمتی را شاهد باشیم.

    موتمنی در عین حال خاطرنشان ساخت که در طرف تقاضا نیز مردم برای خرید خودرو صف نکشیده اند، اما آنانی که پول دارند نسبت به خرید اقدام می‌کنند و خودرو‌ها را از پارکینگی به پارکینگ دیگر جابجا می‌کنند.

    برخی مشاهدات میدانی حاکی است در واپسین ساعت‌های معاملات دیروز، هر دستگاه پراید 111 به 51 میلیون تومان، پراید 131 به 47.5 میلیون تومان، ساینا 61 میلیون تومان، پژو 207 اتوماتیک 155 میلیون تومان، پژو 207 دنده‌ای 124 میلیون تومان، پژو 405 اس. ال. ایکس 88 میلیون تومان، پژو پارس دنده‌ای 101 میلیون تومان، پژو پارس اتوماتیک 147 میلیون تومان، پژو پارس ال. ایکس (TU 5) معادل 120 میلیون تومان، سمند ال. ایکس 85 میلیون تومان، سمند ای. اف 7 به 89 میلیون تومان، سمند دوگانه پایه گازسوز 94 میلیون تومان و رانا 90 میلیون تومان قیمت خورد.

    همچنین هر دستگاه هایما اس 5 به 300 میلیون تومان، هایما اس 7 به 320 میلیون تومان، دانگ فنگ اچ. سی. کراس 155 میلیون تومان، پژو 2008 به 410 میلیون تومان، سوزوکی گراند ویتارا به 550 میلیون تومان، ساندرو 185 میلیون تومان و ساندرواستپ وی 200 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

    وزارت صنعت، معدن و تجارت هنوز واکنشی به وضعیت بازار نشان نداده است. با ادامه وضعیت فعلی، مشخص نیست بازار با چه سرنوشتی مواجه خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو