فونیکسریمکسبهتام

جگوار لندرور، اطلاعات ترافیکی و فنی خودروهای خود را می‌خرد

عصر خودرو- شرکت «جگوار لندرور» اعلام کرد که در آینده نزدیک، رانندگان خودروهای ساخت این شرکت می‌توانند در مقابل به اشتراک گذاشتن اطلاعات ترافیکی و فنی خودرو خود با این خودروساز، در قالب رمزارز (کریپتوکارنسی یا همان پول دیجیتالی) پاداش دریافت کنند.

جگوار لندرور، اطلاعات ترافیکی و فنی خودروهای خود را می‌خرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، از قرار بیشتر خودروهای جدید این شرکت در حال حاضر به کیف‌های پول هوشمند مجهز هستند و به ‌این ‌ترتیب پاداش کاربران به‌صورت خودکار به‌ حساب خودرو پرداخت می‌شود. سری جدید خودروهای تولیدی این شرکت همانند جگوار F-PACE و رنجروور والار، به‌صورت بالقوه با امکان نصب و راه‌اندازی سیستم اطلاع‌رسانی خودکاری برای گزارش دادن وضعیت راه‌ها و همچنین خود خودرو تحویل‌شده‌اند. در صورت عملیاتی شدن این سیستم، راننده همواره این انتخاب را خواهد داشت تا تصمیم بگیرد که اطلاعات خود را به اشتراک گذاشته یا از آن جلوگیری کند. با این‌وجود، شرکت جگوارلندرور امیدوار است که در پی ارائه مشوق‌هایی مثل پرداخت پاداش، رانندگان بیشتر و بیشتر برای پیوستن به این سیستم علاقه نشان دهند.
    آن‌طور که شرکت در بیانیه رسمی خود می‌گوید، اطلاعات جمع‌آوری‌شده از این راه تنها در اختیار جگوارلندرور نخواهد بود و علاوه بر مقامات محلی توسط نرم‌افزارهای ناوبری هوشمند نیز استفاده می‌شوند. اینکه چه کسی درنهایت حق دارد به اطلاعات ارسالی از خودروی او دسترسی داشته باشد، طبیعتا می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در کنترل حریم خصوصی کاربران بازی کند.
    این پروژه در حقیقت بخشی از برنامه‌ای موسوم به مقصد صفر (Destination Zero) است که هدف از آن رسیدن به حداقل آلایندگی، تصادفات و ترافیک شمرده می‌شود. بر این اساس جگوار می‌گوید که با استفاده از اطلاعات جمع‌آوری‌شده می‌تواند ضمن بهبود وضعیت آلایندگی خودرو با کمک به سیستم‌های ناوبری از افزایش تراکم ترافیک در مناطق مختلف جلوگیری کند. اقدامی که به‌خودی‌خود جبران‌کننده هزینه پاداشی است که به کاربران در مقابل این همکاری پرداخت می‌شود.
    باوجود آینده هیجان‌انگیزی که شرکت جگوار در بیانیه‌های رسمی خود در این مورد توصیف کرده، گروه‌های زیادی از همین حالا نگران نقض حریم خصوصی افراد از این راه هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو