فونیکسریمکسبهتام

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو:

امروز فردا قیمت خودرو عادی می‌شود

بررسی اصالت کالا و آگهی‌ در سایت‌ها

عصر خودرو- رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در گفت‌و‌گو با گسترش‌نیوز اعلام کرد: امروز فردا قیمت‌ خودرو به حالت عادی بازمی‌گردد ضمن این‌که سایت‌ها نیز باید اصالت آگهی را کنترل و سپس نسبت به انتشار آن اقدام کنند.

امروز فردا قیمت خودرو عادی می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش نیوز ،  سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در خصوص قیمت خودرو در هفته اخیر گفت: قیمت‌های خودرو که در هفته‌های گذشته اعلام شد کاذب و غیرمنطقی بودند ضمن این‌که یک عده از افراد باقیمت‌ها بازی کردند. امروز فردا قیمت‌ها به حالت عادی بازمی‌گردد. ما سایت‌های آگهی را کنترل نمی‌کنیم و قبل از این‌که مجوز به آن‌ها دهیم باید پیش از آن فرهنگ‌سازی کنیم. سایت‌ها خواسته یا ناخواسته اطلاعات نداشتند و در دام مسائلی که این روزها از آن‌ها مطلع هستیم گرفتارشده‌اند. درهرصورت کسی که آگهی را پذیرش می‌کند باید اصالت آگهی و کالا را موردبررسی قرار دهد و پس‌ازآن نسبت به انتشار آن اقدام کند.

    شلوغ‌کاری خودرویی در فضای مجازی

    وی در ادامه افزود: افراد با کمترین هزینه می‌توانند خودروی شخصی خود را در سایت آگهی کنند و قیمت‌های غیرمنطقی بر روی آن بگذارند. به‌عنوان‌مثال یک نفر خودرویی مانند پراید را 60 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌کند و زمانی که تعداد آگهی‌ها با این قیمت به 10 یا 100 نفر برسد تأثیر خود را بر بازار خواهد گذاشت. در بیست روز گذشته عرضه خودروسازان نیز کم بود و تأثیر خود را بر قیمت‌ها گذشت اما یکی دیگر از عوامل مؤثر نیز همین سایت‌های آگهی هستند. در بازار مشتری صف نکشیده و فقط در فضای مجازی شلوغ‌کاری شده و باید سایت‌ها کنترل شوند. کسی که آگهی پذیرش می‌کند باید از فرد آگهی‌دهنده پروانه کسب بگیرد و اگر پروانه کسب نداشته باشد نباید آگهی منتشر شود.

    استعلام قیمت‌ها از اتحادیه

    موتمنی در پایان اشاره کرد: معاملات کاذب در مسکن، دلار و ... اتفاق افتاد و زمانی که به‌عنوان‌مثال صد نفر باهم قیمت‌ها را بالا ببرند در بازار و قیمت‌ها تأثیر می‌گذارد. هر کالایی یک قیمت واقعی دارد و در بیست روز کاری اخیر قیمت‌ها غیرمنطقی بود. گردانندگان سایت‌ها بازیچه دست یک عده از سودجویان شده‌اند و افراد آگهی‌دهنده سود کرده‌اند. درهرصورت سایت‌ها باید قیمت‌ها را بررسی کند و نباید قیمت‌های کاذب تعیین شود. مراجع قیمت‌گذاری مختلف ازجمله کارخانه وجود دارد ضمن این‌که امکان استعلام قیمت‌ها از طریق اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو وجود دارد. به‌صورت کلی اگر کسی می‌خواهد کالایی را تبلیغ کند باید مجوز داشته باشد و برای خرده‌فروشی نیز راهکارهایی وجود دارد. به‌طورکلی شرایط بهتر خواهد شد و خودروسازان نیز عرضه خود را بهتر کرده‌اند.

     

      برچسب ها
      کرمان موتوراکستریم
      مطالب مرتبط
      پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
        پربازدیدترین های هفته
          دکه مطبوعات
          • خودرو امروز ۶۶۹
          • خودرو امروز ۶۶۸
          • خودرو امروز ۶۶۷
          • خودرو امروز ۶۶۶
          • خودرو امروز ۶۶۵
          • خودرو امروز ۶۶۴
          • خودرو امروز ۶۶۳
          • خودرو امروز ۶۶۲
          • خودرو امروز ۶۶۱
          آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
          آرشیو