فونیکسریمکسبهتام

بی ام و x۱ از تولید تا تبدیل شدن به یک شاسی بلند لوکس

عصر خودرو-در سال ۲۰۰۹ بود که شاهد تولید یک خودروی شاسی بلند لوکس از شرکت ب ام و تحت عنوان ب ام و x۱ بودیم که به خوبی توانست بازار خرید و فروش خودروهای شاسی بلند را تحت تأثیر قرار دهد.

بی ام و x۱ از تولید تا تبدیل شدن به یک شاسی بلند لوکس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین ،خودرو بی ام و x1 به عنوان یک خودروی کامپکت لوکس از نوع SUV در سال 2009 تولید شد. نسل اولیه این خودروها تحت عنوان E84 وارد بازار شده و روند تولید آن تا سال 2015 ادامه داشت. این خودرو که در نمایشگاه خودرو پاریس در سال 2008 معرفی شد، بر مبنای پلتفورم E91 از سری 3 بی ام دبلیو ساخته شد و مشخصات ظاهری و فنی بسیار شبیه به آن دارد.

    البته معرفی این خودرو در کشور آمریکا تا سال  2012 انجام نشد و نهایتاً در سال 2015 هم از روند تولید خارج شد. جالب است بدانید که تولید این خودرو در سال 2015 در حدود 120 هزار بود که 14 هزار خودرو در کشور آمریکا و 42 هزار خودرو در اتحادیه اروپا به فروش رفت. این موضوع نشان می‌دهد که بخش مهمی از بازار خرید و فروش بی ام و x1 در سایر قاره‌های دنیا از جمله کشورهای خاورمیانه و ایران تشکیل شده است.

    نسل دوم تحت عنوان F48 از سال 2016 به بعد

     بعد از توقف تولید نسل اولیه این خودروها، نسل دوم آنها تحت عنوان F48 از سال 2016 به بعد وارد بازار شد و به عنوان یک نمونه جالب‌تر و جذاب‌تر از آن شناخته می‌شد. جالب است بدانید که معرفی اولیه این خودروها در کشور چین صورت گرفت و در مدل‌هایی با موتورهای متفاوت تولید شد. گروه اول این خودروها با یک موتور سه سیلندر توربو شارژ و یک موتور 4 سیلندر بنزین سوز و گازوئیل سوز طراحی شده بود. طراحی دیفرانسیل این دو گروه در دو دسته دیفرانسیل جلو و همچنین درگیر کننده چهار چرخ خودرو انجام گرفت و در این دو مدل به بازار عرضه شد.

    با وجود اینکه آمار تولید این خودروها در سال 2016 حدود 220 هزار و در سال 2017، عددی در حدود 286 هزار مورد اعلام شده بود اما خرید بی ام و x1 نسل دوم در اتحادیه اروپا 95 هزار در سال 2016 و 118 هزار خودرو در سال 2017 بود. این موضوع نشان می‌دهد که نسل جدید این خودروها با استقبال بیشتری از طرف خریداران مواجه شده و در حال حاضر به عنوان یک خودروی پرطرفدار در بازار شناخته می‌شود.

    خرید و فروش ب  ام و x1 در ایران

     اگر شما هم از ایرانی‌هایی هستید که به قیمت بی ام و x1 حساسیت دارید باید بدانید که قیمت آن در مدل‌های مختلف بین 400 میلیون تومان تا 900 میلیون تومان متغیر است و بستگی به انتخاب نهایی شما دارد. البته این که شما چه گزینه‌ای در سایت دیوار در بازار انتخاب کنید و به سراغ کدام مدل بروید اهمیت زیادی در خرید نهایی شما دارد. مدل‌های دیگری از این خودروها مربوط به سال‌های 2008 و 2009 را در سایت دیوار می‌توانید پیدا کنید که قیمت‌هایی در حدود 100 تا 300 میلیون تومان دارد و کیفیت ساخت آن‌ها هم نسبتاً مناسب است.

    شاید بهتر باشد که بخش نهایی این مطلب را به معرفی مشخصات فنی بی ام و x1 اختصاص دهیم که می‌تواند در دنبال کردن روند تولید آن به ما کمک کند. در مدل 2018 از این خودروها شاهد استفاده از یک موتور با حجم 2 لیتر به صورت توربو شارژر هستیم که 4 سیلندر خطی در آن استفاده شده است. این موتور توانایی تولید 228 اسب بخار قدرت و نهایت گشتاور 350 نیوتن متر را دارد. بنابراین عملاً می‌بینیم که سطح قدرت تولید شده در این خودرو با توجه به نوع شاسی بلند بودن آن توجیه پذیر است.

    اصولاً در جریان خرید بی ام و x1 به این نکته توجه داشته باشید که این خودرو از نوع دیفرانسیل جلو است و در آن از یک جعبه دنده 8 دنده اتوماتیک استفاده شده است که از نوع تیپ ترونیک بوده و کشش خودرو را به طور محسوسی افزایش می‌دهد. جالب است بدانید که در عین حال که خودرو سنگین و شاسی بلند است، برای پر کردن سرعت صفر تا صد کیلومتر در ثانیه شما تنها به 6.3 ثانیه زمان نیاز دارید که به نظر یک خودرو با شتاب نسبتاً بالا محسوب می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو