فونیکسریمکسبهتام

پورشه باکستر ۲۰۱۸، تلفیقی از تکنولوژی و اصالت

عصر خودرو- نزدیک به ۹۰ سال است که پورشه بر بخش بزرگی از بازار خودروهای لوکس و اسپرت حکمرانی می‌کند؛ از مسابقات اتومبیلرانی گرفته تا خیابان‌های شلوغ و پرترافیک، همواره حضور یک پورشه نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند. سال ۱۹۳۱ بود که فردیناند پورشه برای رسیدن به آرزوهای خود شرکت پورشه را در آلمان تاسیس کرد. از سال ۱۹۳۹ که پورشه ۶۴ را روانه بازار کرد تا همین حالا که انواع پورشه‌های لوکس در خیابان‌ها خودنمایی می‌کنند، این شرکت خودروسازی بر طراحی و خودروهای اسپرت و لوکس متمرکز بوده است.

پورشه باکستر ۲۰۱۸، تلفیقی از تکنولوژی و اصالت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین ، در این نوشتار به بررسی پورشه باکستر 2018 می‌پردازیم؛ خودرویی که نسل‌های مختلف آن جزو اولین مدل‌هایی از پورشه بود که به ایران رسید و صدای موتور عجیب و خشن خود را در خیابان‌های شهرها به گوش ایرانیان رساند.

    آشنایی با خانواده باکستر

    باکستر جزوی از خانواده 718 در خط تولید پورشه است که نسل اول آن در سال‌های 1996 تا 2004 تولید شد و در زمان تولید نسل دوم 718، مدل پورشه کیمن هم به این خانواده اضافه شد. کیمن و باکستر در مشخصات فنی بسیار به هم نزدیک هستند و بیشترین تفاوت در ظاهر و فرم آن‌هاست که باکستر تنها با سقف متحرک و کیمن تنها به صورت کوپه تولید می‌شوند. همچنین تفاوت‌هایی در سپر و پهلو این دو وجود دارد و این شباهت‌های فراوان در جهت حفاظت از اصالت پورشه و کاهش هزینه‌های تولید است. نسل سوم 718 از سال 2012 تا 2016 تولید شد و اکنون پورشه، نسل چهارم این خانواده را با عنوان پورشه باکستر 2018 و پورشه کیمن تولید می‌کند که در زیرمجموعه دو مدل T و GTS هستند. پورشه با تولید این مدل‌ها نشان داد که با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته می‌توان با مشخصات فنی پایین‌تر و حتی حجم موتور کمتر قابلیت‌های بیشتری ارائه کرد.

    ارزان ترین راه پورشه سواری

    کروک باکستر در خاندان پورشه شاید کم قیمت‌ترین مدل باشد اما به هیچ وجه شما را دلسرد نمی‌کند و کافی است پشت فرمان آن بنشینید تا حال و هوای پورشه 911 را برای شما تداعی کند. پشت این خودرو با فشار روی پدال گاز در 5.1 ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت خواهید رسید. اگر سوار بر باکستر مدل S باشید این زمان به 4.6 ثانیه و با داشتن حالت

    اسپرپلاس سفارشی به 4.2 ثانیه بهبود می‌یابد. این شتاب با بهره‌گیری از موتوری با قدرت 300 و 350 اسب بخار در این دو مدل میسر شده است. باکستر همچین در دو مدل 6 سرعته دستی و 7 سرعته اتوماتیک عرضه شده و حداکثر سرعت 275 و 285 کیلومتر بر ساعت در مدل S را برای شما رقم می‌زند تا بهتر درک کنید که حتی ارزان‌ترین مدل یک برند پرآوازه چگونه می‌تواند قلب شما را به تسخیر خود در بیاورد. در عین حال با فرمان‌پذیری مناسب حتی در حالت اسپرت، لذت بردن از رانندگی را به شما ارزانی کند. هرچند ممنوعیت وارادت خودروهای لوکس فرصت زیادی به پورشه برای خودنمایی در ایران نداد اما با همه این اوصاف و بر خلاف پورشه 718 کیمن که در بازر خودرو ایران کمیاب است، آگهی های زیادی برای باکستر در سایت دیوار وجود دارد که شروع قیمت آن‌ها در حال حاضر از 600 میلیون تومان است. برای بررسی آگهی‌های متعدد به سایت دیوار که بزرگ‌ترین بازار دست دوم اینترنتی در ایران به حساب می‌آید مراجعه کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو