فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو در گفت و گو با «عصرخودرو»؛

تولید خودروسازان با تامین نقدینگی رونق می گیرد

عصر خودرو- در سالی که از آن به عنوان سخت ترین سال اقتصادی یاد می شود، نامگذاری امسال به نام رونق تولید نشان از انگیزه مسئولان برای رونق تولید دارد و این امر بدون شک نیاز به ضرورت هایی دارد که به تنهایی از حیطه اختیارات خودروسازان خارج است. صنعت قطعه ۴ ضرورت را برای تحقق شعار امسال موثر می داند و معتقد است که با تحقق این موارد، تولید خودروسازان حفظ و در عنی حال رونق خواهد گرفت و این همان تحقق شعار امسال است.

تولید خودروسازان با تامین نقدینگی رونق می گیرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» ،  مازیار بیگلو، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو در گفت و گو با پایگاه خبری عصرخودرو در خصوص ضرورت های سال جاری با هدف تحقق شعار رونق تولید در خودروسازان از جمله گروه صنعتی ایران خودرو اظهار کرد: پیش از این نیز قطعه سازان نسبت به اعلام ضرورت های مورد نیاز خود با هدف تحقق شعار امسال تاکید کرده بودند چرا که در صورت فراهم کردن این موارد، قطعه سازان می توانند نسبت به تحقق هدفگذاری انجام شده خودروسازان اقدام کنند.
    وی تامین نقدینگی مورد نیاز صنعت خودرو و قطعه را از اصلی ترین ضرورت های سال جاری دانست و تصریح کرد: از جمله درخواست های صنعت خودرو و قطعه با هدف تحقق شعار امسال، تامین نقدینگی و اختصاص کامل تسهیلات 7 هزار میلیارد تومانی است.
    بیگلو با تاکید بر این که در صورت تامین نقدینگی مورد نیاز، هدفگذاری تولید روزانه 2500 دستگاه خودرو تا پایان امسال تولید محقق خواهد شد؛ اظهار کرد: قطعه سازان این ضمانت را می دهند که در صورت تامین نقدینگی مورد نیاز، این میزان تولید را پایان سال حفظ خواهند کرد که این امر می تواند شعار امسال را محقق کند.
    دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو در تشریح دیگر ضرورت های امسال گفت: اصلاح قراردادهای قطعه سازان با هدف تامین نقدینگی و دستیابی به سود مشخص از دیگر ضرورت های تحقق شعار رونق تولید است چرا که در این شرایط امکان سرمایه گذاری های جدید و همچنین توجه جدی به موضوع تحقیق و توسعه و همچنین تولید محصولات جدید وجود خواهد داشت که این روند می تواند کار خودروسازان را تسهیل کند.
    وی در ادامه راه اندازی کانال ارزی غیربانکی را از ضرورت های صنعت خودرو و قطعه در سال جاری دانست و افزود: دولت باید هرچه سریع تر نسبت به راه اندازی کانال ارزی غیربانکی اقدام کرده و شرایط را برای ثبت سفارش بدون انتقال ارز با هدف دور زدن تحریم ها فراهم کند در این شرایط صنعت خودرو و خودروسازان ایرانی توان تحقق هدفگذاری و همچنین شعار امسال را خواهد داشت.
    بیگلو بخشودگی مالیاتی برای صنعت خودرو از دیگر ضرورت های شعار امسال اعلام و تصریح کرد: شنیده ها حاکی از آن است که ستاد تسهیل مواد 141 و 181 را در خصوص بخشودگی مالیاتی در نظر گرفته و وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز نسبت به تایید آن اقدام کرده که در این صورت می تواند کمک بزرگی برای صنعت خودرو و قطعه باشد.
    دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو ادامه داد: با تحقق این ضرورت ها و اجرایی شدن آن ها شاهد کاهش مشکلات خواهیم بود و در این شرایط توان عبور از مشکلات سال 98 به راحتی وجود خواهد داشت و خودروسازان می توانند ضمن حفظ تیراژ خود در بالاترین سطح، نسبت به انجام و اجرایی کردن تعهدات باقی مانده اقدام کنند.
    بر اساس این گزارش، تحقق شعار امسال در میان خودروسازان بزرگ از جمله گروه صنعتی ایران خودرو در حالی مورد توجه قرار گرفته که به گفته هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با توجه به اراده قطعه سازان و خودروسازان و همچنین سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت می توان شعار رونق تولید را محقق کرد برای این امر لازم است به جای افتراق بین قطعه ساز و خودروساز دست در دست هم همکاری کرده و از شعار رونق تولید خارج نشویم.
    با چنین توصیفی حال باید دید گروه خودروسازی ایران خودرو به عنوان غول خودروساز خاورمیانه با چه راهبردی نسبت به تحقق شعار امسال تحت عنوان رونق تولید اقدام خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو