فونیکسریمکسبهتام

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی:

کاهش ۷۵درصدی هزینه دستمزد و سربار خودروسازان براساس نرخ دلار

عصر خودرو- عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس می‌گوید:هزینه‌های کارخانجات خودروسازی همچون هزینه آب، برق، گاز و دستمزد کارگر در شرایط فعلی و براساس قیمت دلار، حدود یک چهارم گذشته شده است.

کاهش ۷۵درصدی هزینه دستمزد و سربار خودروسازان براساس نرخ دلار
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، کوروش کرم‌پور حقیقی  با انتقاد از افزایش بی‌رویه قیمت خودورهای داخلی و خارجی، گفت: اگر نظارت‌ها واقعی و صحیح باشند، کارها براساس نتایج کارشناسی پیش روند و دست دلالان کوتاه شود شاهد اینگونه افزایش بی‌رویه قیمت خودرو نخواهیم بود.

    مسئولان در مقابل اقدامات عملی دشمنان رفتاری واکنشی و شعاری دارند

    نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه مسئولانی ایرانی نشسته‌اند دشمن تصمیم خود را عملی کند و آنگاه براساس اقدام صورت گرفته رفتاری واکنشی و بعضا شعاری داشته باشند.

    وی با بیان اینکه اگر خودروسازها سیاست‌های صحیحی را در پیش گرفته بودند و مسئولان مربوطه وظایف خود را به‌موقع و درست اجرا کنند هیچ یک از التهابات کنونی و قبلی برای قیمت خودرو در بازار پیش نمی‌آمد، افزود: قیمت خودرو باید یک سوم کنونی بازار باشد اما بی‌تعهدی مسئولان و دلالان مانع آن شده‌اند.

    کرم‌پور همچنین توضیح داد: هزینه‌های کارخانجات خودروسازی همچون هزینه آب، برق، گاز و دستمزد کارگر در شرایط فعلی و براساس قیمت دلار، حدود یک چهارم گذشته شده است اما خودروسازان این مهم را به مردم نگفته و فقط  مدام می‌گویند؛ دلار گران شده است، به‌عنوان مثال اگر در گذشته 4 میلیون تومان، هزار دلار بود اکنون به هر کارگر براساس قیمت دلار کنونی، حدود یک چهارم حقوق پرداخت می‌کنند.

    چگونه می‎توان با گرانی قیمت خودرو مبارزه جدی کرد؟

    این نماینده مجلس با اعتقاد به اینکه اگرچه تولید خودرو هزینه‌هایی دارد اما اگر این هزینه‌ها کارشناسی محاسبه و هزینه شوند قیمت خودرو تا این حد بالا نخواهد بود، تاکید کرد: باید دست دلالان، فرصت‌طلبان و منفعت‌طلبان را قطع کرد و هزینه‌ها کنترل شود آنگاه می‎توان مبارزه جدی با گرانی قیمت خودرو داشت.

    آنچه امروز کشور را تهدید می‌کند ناوگان‌های جنگی آمریکا نیست بلکه بی‌تعهدی و بی‌مسئولیتی برخی از مدیران است

    عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس معتقد است آنچه امروز کشور را تهدید می‌کند ناوگان‌های جنگی آمریکا نیست بلکه بی‌تعهدی و بی‌مسئولیتی برخی از مدیران است.

    گفتنی است هزینه سربار ساخت در حسابداری صنعتی و تولید از اجزاء اصلی تشکیل دهنده بهای تمام شده، است و شامل هزینه هایی است که مستقیماً در ساخت کالا و تولید محصول دخالت ندارند. هزینه های مستقیمی را نیز که می توان آنها را مستقیماً شناسایی کرد ولی ارتباط دادن آنها به کالایی مشخص یا به سفارشی خاص منطقی و مقرون به صرفه نباشد را نیز گاهی به عنوان سربار ساخت طبقه بندی می شود.بطور مثال هزینه هایی مانند هزینه استهلاک ساختمان کارخانه،هزینه اجاره ساختمان کارخانه، هزینه بیمه اجتماعی سهم کارفرما،هزینه سوخت کارخانه،هزینه روشنایی کارگاه و کارخانه  از  هزینه های سربار محسوب می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط